.scn bestanden bij bpm studio

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mvdmeulen
    • Aug 2007
    • 137

    .scn bestanden bij bpm studio

    beste mensen

    ik gebruik al een tijdje naar tevredenheid BPM-Studio 4
    maar....
    ik irriteer me een beetje aan de .scn bestanden die het programa aanmaakt
    het zijn geen grote bestanden circa 50kb maar toch 100 x 50kb is toch al best wat schijfruimte.

    dit gebeurt op het moment dat ik een nummer in de BPM-Studio Player draai

    even googlen levert niets op dus ik vroeg me af of dit een bekend gegeven is, of, dat jullie weten waar BPM-Studio deze bestanden voor gebruikt en beter nog hoe ik kan zorgen dat die bestanden niet worden aangemaakt

    alvast bedankt

    Mark
    Met vriendelijke groet,
    Mark van der Meulen
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    100 x 50Kb is 5000 Kb = 5 Mb? Man waar maak jij je druk om? Dat is 0.006% op een harde schijf van 80 Gb!
    Ik veronderstel dat je niet meer met een 8086 draait? Zelfs mijn Tandy Color Computer had al 64 Mb

    Even alle gekheid ter zijde: dit zijn scanfiles die BPM aanmaakt om binnen een nummer cue-punten en andere sprongpunten op te slaan. Het is niet de bedoeling dat je daarmee gaat spelen of verwijderen omdat dit tot ongewenste effecten/onnauwkeurige cue-punten/langere zoektijden binnen een nummer zou kunnen leiden.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • dj_jr
      • Dec 2006
      • 16

      #3
      Wat Laserguy zeg klopt, het is voor ceu points, en andere dingen. Zelf iriteerde ik me er ook aan, totdat ik wist wat het was ( beetje googlen ). Ik zou ze gewoon lekker laten staan en niets aan veraderen 100 .scn files is ongeveer gelijk aan 1 mp3 bestand. Dus opzich is het niet veel. als het 1 mb per file was,,, dan was het een ander verhaal!

      Comment

      • mvdmeulen
        • Aug 2007
        • 137

        #4
        rekenfoutje

        ik heb inderdaad een klein rekenfoutje gemaakt

        bedankt voor de reacties

        groeten
        mark
        Met vriendelijke groet,
        Mark van der Meulen

        Comment

        • jaksev
          • Jul 2007
          • 365

          #5
          Ik vind BPM Studio echt geen fijn programma ziet er wel zeer mooi uit, maar zoek functie is niets. Virtual DJ heb ik nu, klinkt goedkoop, is het ook maar werkt perfect, wil je even een nummer snel hebben tik wat in en de nummers verschijnen gelijk, en ik erger mij ook aan die SCN bestanden, irritant

          Comment

          • DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

            #6
            Moet je mij eens zeggen wat er niet goed is aan de zoekfunctie van BPM ?
            Heb er geen betere gezien !

            grtzz DJ nn
            ... the sound of silence...

            Comment

            • LJKEVIN
              • Dec 2005
              • 426

              #7
              Dit inderdaad compleet off topic.
              zelf legale software en hardware van pb sound,
              ik erger me aan de slechte kwaliteit muziek dat ze aanleveren.
              Laatst weer een nummer waarin halverwege een sec. in mist(stil)
              en destijds met het nummer van tiesto... "this is only a demo" binnenkort maar es bellen.. daar betaal ik niet voor !!!!!!!!
              Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                zelf legale software en hardware van pb sound,
                ik erger me aan de slechte kwaliteit muziek dat ze aanleveren.
                Idd. compleet off topic en naast de kwestie ook nog: het SYSTEEM is BPM STUDIO 4, en de meesten spelen er EIGEN MP3's mee af... dat het muziekabonnement dat je als OPTIE kunt nemen niet goed is maakt hier geen onderwerp van discussie uit noch is het een "bewijs" van een slecht of moeilijk programma want ook dat heeft er niets mee te maken.
                Trouwens IS dat muziekabonnement wel van de softwaremakers of een combinatie uitgevonden door een externe firma?

                Ik wou dit ff duidelijk schetsen om verwarring te voorkomen. Misschien kunnen discussies verder in een ander topic? De goods and bads van BPM Studio 4?
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • sjoerd
                  • Apr 2004
                  • 341

                  #9
                  Originally posted by laserguy
                  Idd. compleet off topic en naast de kwestie ook nog: het SYSTEEM is BPM STUDIO 4, en de meesten spelen er EIGEN MP3's mee af... dat het muziekabonnement dat je als OPTIE kunt nemen niet goed is maakt hier geen onderwerp van discussie uit noch is het een "bewijs" van een slecht of moeilijk programma want ook dat heeft er niets mee te maken.
                  Trouwens IS dat muziekabonnement wel van de softwaremakers of een combinatie uitgevonden door een externe firma?

                  Ik wou dit ff duidelijk schetsen om verwarring te voorkomen. Misschien kunnen discussies verder in een ander topic? De goods and bads van BPM Studio 4?
                  Als ik hier toch nog even op in mag haken: dit pakket wordt geleverd via de nederlandse importeur en staat ook in de folder vermeld. Dus is toch wel een deel van het totaalprodukt, en is de enige optie wanneer je het legaal wilt of moet gebruiken. Wij hebben idd dezelfde ervaringen met de muziek die geleverd wordt en hebben daar met hen al vaker contact over gehad helaas... Overigens ben ik wel een zeer tevreden gebruiker van BPM Studio.

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Nu kun je natuurlijk wel even vooruit maar het grote nadeel bij computers is dat een map met heel veel kleine bestanden het gehele systeem op de duur vertragen. Vraag mij niet waarom maar ik weet wel heel zeker dat dat zo is omdat ik het al veel vaker zelf heb gezien op computers. Gooi een map met 1000 kleine bestanden leeg, defragmenteer de schijf en het systeem is weer een stuk sneller.

                    Dat het voor het schijfgebruik niet uitmaakt ben ik het mee eens. Ik hou alleen ook graag performance op mijn systeem over. Waarom kiezen ze er niet gewoon voor deze info in een database te planten i.p.v. elk nummer een eigen scn-bestand. Database is ook sneller te doorzoeken etc.

                    Comment

                    Working...