EV RX 118 2 maal of 1 Maal RX 218 Per kant?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj-jack
    • Jun 2008
    • 3

    EV RX 118 2 maal of 1 Maal RX 218 Per kant?

    Ik wil een nieuwe geluidsset aanschaffen om mijn verhuur uit te breiden en zit te denken aan een EV Set!! Alleen nu zijn er mensen die mij vertellen dat ik beter 2 losse rx 118 kan pakken inplaats van 1 rx 218

    wie kan mij hier meer over vertellen en wat zouden jullie doen???
  • Dirk Wijnen
    • Dec 2006
    • 189

    #2
    Ik zeg 4 maal RX118, je kunt ze dan ook splitsen dus je kunt bv 2 set's verhuren.
    En in de RX118 en de RX218 zitten allebei andere speakers in.
    De RX118 heeft betere speakers dan de RX218.

    Ik weet wat voor toppen je wilt gaan gebruiken bij de subs.

    Maar ik zal toch voor 2 RX118 subs per kant gaan!
    Last edited by Dirk Wijnen; 01-10-08, 17:52.
    Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

    Comment

    • 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

      #3
      Ik kick eenmalig dit topic, om verwarringen te voorkomen bij mensen die dit later lezen.

      Er zijn een QRX218 en een RX218.
      In de RX218 zit de DL18mt...
      ... in de QRX218 zit een EVX180B.
      De EVX180B is een kwalitatief betere woofer met een veel hoger rendement. De QRX218 is ook een stuk duurder als een RX218... Menig webshop maakt hier heden dag nog fouten in!

      De RX218 is dus niet echt een aanrader... Twee maal QRX118 doet ook véél meer dan een enkele RX218!!!

      Mvg,

      Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

      Comment

      • Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

        #4
        2x enkel 18 is altijd beter als 1x dubbel 18 omdat elke woofer zijn eigen klankkast heeft.

        Het is wel duurder maar klank is beter EN je bent flexibeler met je sets zeker voor de verhuur ( als je dan ook 4 toppen hebt natuurlijk en meerdere versterkers )

        Je kunt 2 kleine sets neezetten of 1 grote set ( met 2 toppen per kant heb je zowieso een betere spreiding )
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by Rolandino
          2x enkel 18 is altijd beter als 1x dubbel 18 omdat elke woofer zijn eigen klankkast heeft.
          Dat is dus echt onzin.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

            #6
            Vindt je ?

            Speakers zijn nooit exact hetzelfde gemaakt.

            Er is altijd een afwijking in een dubbel uitvoering die vaak met een processor eruit gevist wordt.

            Speakers in een dubbelkast kunnen elkaar beinvloeden ( of de kast heeft 2 aparte compartimenten ) dus in feite 2 aparte klankkasten.

            Ook is een dubbele uitvoering van bv 2x 18" kleiner van inhoud dan 2 losse kasten.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

            Comment

            • 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

              #7
              Originally posted by Rolandino
              2x enkel 18 is altijd beter als 1x dubbel 18 omdat elke woofer zijn eigen klankkast heeft.

              Gelukkig hebben de meeste fabrikanten dit ook door en plakken ze gewoon letterlijk 2 enkele kasten aan elkaar. Beter bekend als een... tussenwandje in de kast.
              Originally posted by Rolandino
              Het is wel duurder maar klank is beter EN je bent flexibeler met je sets zeker voor de verhuur ( als je dan ook 4 toppen hebt natuurlijk en meerdere versterkers )

              Je kunt 2 kleine sets neezetten of 1 grote set ( met 2 toppen per kant heb je zowieso een betere spreiding )
              Ik neem aan dat dit bij iedereen wel bekend is.

              Originally posted by MusicXtra
              Dat is dus echt onzin.
              Het maakt wel degelijk verschil.
              1. Een paar enkele kasten met één woofer
              2. Een enkele kast met twee woofers
              3. Een enkele kast met twee woofers en een tussenwand, ofterwijl de eerste optie 'aan elkaar geplakt'
              Dan is optie 2 de zwakste schakel!

              Mvg,

              Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

              Comment

              • Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

                #8
                Hoi ik benieuwd naar aantoonbare verschillen. Kun je misschien wat dieper ingaan op de verschillen die je bemerkt tussen dubbel en enkel?

                Welke afwijking wordt er uitgevist met de processor? Wat zijn de klankmatige verschillen (definiëer beter)? Aan de hand van welke ervaringen kom je tot die conclusies?

                Het voornaamste verschil dat me bekend is, is het probleem dat onstaat als één van de twee het begeeft.

                Mvg Johan

                Comment

                • Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

                  #9
                  Dat is wat ik ook bedoel met 2 woofers in een kast met een tussenwand ( dus elke speaker een eigen compartiment ) zal beter klinken dan een dubbele uitvoering met een klankkast en 2 woofers.

                  Zet maar een willekeurige dubbel 18 ( zonder tussenwand ) op een normale amp zonder processing tegen 2 gelijke enkel 18 kasten op elkaar gestapeld op dezelfde amp zonder processing.

                  of je nou een a merk pakt of een b merk je zult echt wel verschil horen ( en niet tussen a en b merk )

                  Mijn voorbeeld is de MD218 van master tegen dezelfde kast gehalveerd.

                  Deze kast ( MD218 ) heeft zonder processing veel minder resultaat plus werken de woofers elkaar tegen alsof er een rekenfout in zit ( dit is niet merkbaar MET processor kaart )

                  We hebben deze kast in 2en gezaagd ( dus 2x enkel ) deze op elkaar gezet en getest zonder processor kaart en 2 halve klinkt iig een stuk beter als een MD218.

                  Zo ook getest met de RX118 en RX218 ( met een huurklus ) beide kasten waren aanwezig.

                  Voordeel van een dubbel 18 is minder sjouwwerk.

                  Ook bij de 18Sound ontwerpen de BR218 kli nkt minder "vet" to 2x de BR118 met dezelfde speaker en instellingen

                  Feit is gewoon dat bv een dubbel 18 een kleinere literinhoud heeft dan 2 losse enkel 18.

                  Een voorbeeld is een enkele kast 18" is zeg maar 140ltr en een dubbele 18"kast 210ltr

                  Als 1 speaker 140ltr nodig heeft dan heeft een kast met 2 van deze speaker het dubbele nodig dus 280ltr

                  Door de kast te verkleinen verandert de klank en diepte van weergave.
                  terwijl je in de dubbel 18kast alleen maar meer vermogen stopt om juist een bepaalde frequentie ( die in de enkel 18 kast met de helft minder vermogen wel aanwezig is ) te verkrijgen.

                  Plus voordeel is dat je met losse kasten veel flexibeler bent dan met dubbel 18 kasten ( zeker voor kleinere setups )
                  Last edited by Rolandino; 29-01-10, 00:00.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                  Comment

                  • Rademakers
                    • Jul 2003
                    • 1281

                    #10
                    Bedankt voor je duidelijke uitleg,

                    Feit is gewoon dat bv een dubbel 18 een kleinere literinhoud heeft dan 2 losse enkel 18.

                    Een voorbeeld is een enkele kast 18" is zeg maar 140ltr en een dubbele 18"kast 210ltr

                    Als 1 speaker 140ltr nodig heeft dan heeft een kast met 2 van deze speaker het dubbele nodig dus 280ltr

                    Door de kast te verkleinen verandert de klank en diepte van weergave.
                    terwijl je in de dubbel 18kast alleen maar meer vermogen stopt om juist een bepaalde frequentie ( die in de enkel 18 kast met de helft minder vermogen wel aanwezig is ) te verkrijgen.
                    De effecten van een verkleining van de kastinhoud zijn me bekend. Het lijkt me derhalve dan ook geen eerlijke vergelijking: Een relatief grotere kast heeft immers per definitie meestal een voordeel op een kleinere kast.

                    Ik doelde meer op het verschil tussen een "echte" dubbele uitvoering en twee enkele. Dus bijvoorbeeld een kast van 280 liter t.o.v twee keer 140 liter, met uiteraard dezelfde afstemming en poortafmetingen per Sd-oppervlakte.

                    Ik zal er in ieder geval rekening mee houden bij de volgende dubbele kast

                    Mvg Johan

                    Comment

                    • koentjes
                      • Dec 2007
                      • 333

                      #11
                      Originally posted by 4AC
                      Ik kick eenmalig dit topic, om verwarringen te voorkomen bij mensen die dit later lezen.

                      Er zijn een QRX218 en een RX218.
                      In de RX218 zit de DL18mt...
                      ... in de QRX218 zit een EVX180B.
                      De EVX180B is een kwalitatief betere woofer met een veel hoger rendement. De QRX218 is ook een stuk duurder als een RX218... Menig webshop maakt hier heden dag nog fouten in!

                      De RX218 is dus niet echt een aanrader... Twee maal QRX118 doet ook véél meer dan een enkele RX218!!!

                      Mvg,

                      Teun
                      tevens; in de RX-serie, (de voorloper van qRX) zaten in de enkel 18 en dubbel 18 al verschillende speakers, waarbij in de enkel 18 inch de betere speaker is gebruikt.

                      Comment

                      • Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

                        #12
                        Ik heb een ander topic geopend terwijl deze liep.

                        Ook is dat topic een beetje raar to de antwoorden die ik hier geef.

                        Wat ik gewoon wil weten zijn de reactie's op de vraag.

                        ikzelf zit met een dilemma wil de RX118 aanschaffen en deze 3 per kant gebruiken met 2 enkel 12 toppen is dit aan te raden of is het beter om een rx118 per kant te gebruiken met de RX212 ???

                        Kom er niet aan uit.

                        Reden is dat ik voor enkele 18" kasten ga is dat je met meerdere flexibler ben en makkellijker is als je een klus alleen doet plus lijkt het in mijn ogen dat de klank van deze kasten beter is dan de dubbel 18" versie.

                        Reden hiervan heb ik al gegeven.

                        Maar goed heeft iemand hier al verschillende set ups uitgevoerd. ?? en die mij kan vertellen hoe zijn ervaring jiermee was ?
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                        Comment

                        • 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

                          #13
                          Originally posted by Rolandino
                          Ik heb een ander topic geopend terwijl deze liep.

                          Ook is dat topic een beetje raar to de antwoorden die ik hier geef.

                          Wat ik gewoon wil weten zijn de reactie's op de vraag.

                          ikzelf zit met een dilemma wil de RX118 aanschaffen en deze 3 per kant gebruiken met 2 enkel 12 toppen is dit aan te raden of is het beter om een rx118 per kant te gebruiken met de RX212 ???

                          Kom er niet aan uit.

                          Reden is dat ik voor enkele 18" kasten ga is dat je met meerdere flexibler ben en makkellijker is als je een klus alleen doet plus lijkt het in mijn ogen dat de klank van deze kasten beter is dan de dubbel 18" versie.

                          Reden hiervan heb ik al gegeven.

                          Maar goed heeft iemand hier al verschillende set ups uitgevoerd. ?? en die mij kan vertellen hoe zijn ervaring jiermee was ?
                          Tip: neem eens contact op met de jongens van Black Light.
                          Draaien al jaren met een flinke stapel van zowel RX- als PX en kunnen je vast wat meer informatie en ervaringen delen!

                          Mvg,

                          Teun



                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                          Comment

                          Working...