Laserworld RS800RGY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    Laserworld RS800RGY

    Hallo, Ik heb deze week de Laserworld RS800RGY projector besteld.

    Als alles meezit heb ik hem eind deze week binnen.

    Zijn er meer mensen hier die lasers hebben van de fabrikant.

    Na veel zoeken kwam ik bij een Hollandse leverancier die een stuk voordeliger is als de Laserworld site zelf.

    Eerst werd ik naar de Importeur van Benelux gestuurd maar tot schrik konden hun mij deze niet leveren en de prijzen die ze mij hadden gestuurd waren een heel stuk hoger dan op de Laserworld site staat vermeld.

    Wat ik ook mooi vind dat deze leverancier mij meer info heeft gestuurd dan Laserworld zelf en ook staat deze laser niet op de site van Laserworld.

    Zodra ik hem binnen heb maak ik wat foto' s.

    HIer de folder van de laser :

    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    Levertijd wordt iets langer vanwege een achterstand van voorraad.

    Laser is vandaag verstuurd ( heb nu eindelijk een verzendnummer gehad )

    Nu maar hopen dat het voor het weekens binnen is.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • BlackLight_Frank
      • Feb 2004
      • 143

      #3
      Heb je hem nu in Bemmel besteld ?
      Ik zie nu wel een plaatje van de 800 op de site van laserworld staan maar meer ook nog niet. We zitten ook nog te twijfelen over laser, mijn collega heeft die Pro400RGY gezien tijdens de open dag bij Fairlight en was daar wel van onder de indruk, zeker in combinatie met de prijs daar.

      Laser is voor mij nog helemaal nieuw zeker v.w.b. besturing.
      Het zal dan eventueel toch op een Licon of Scancommander moeten, gewoon via DMX. Kun je daar nog een beetje mooie dingen mee doen via DMX ??

      Frank
      Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

      Comment

      • Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

        #4
        In Bemmel ???? nee dank je heb een leverancier die al een paar jaar Laserworld verkoopt in Nederland. Bemmel verkoopt het sindskort ook geloof ik maar heb al gehoord dat de afspraken niet nagekomen worden door betreffende omdat Laserworld door hun als een Super PRO produkt wordt neergezet met een SUPER hoge prijs die hoger ligt als elders en op de site van laserworld zelf.

        Heb hem in Breda besteld via Internet ( goedkoper dan in Bemmel ) plus heb ik al meerdere laserworld produkten daar gekocht de laatste paar jaar ..... Leuke is ook dat deze leverancier mij meer info kon geven over deze laser dan in Bemmel en laserworld zelf !!!
        Zelfs op de laserworld site staat niets over deze laser.

        Die RGB heb ik ook gezien is zeker een leuke laser maar te weinig power vind ik ( maximaal 100m2 bij sfeerlicht en goede verdeling ) Maar zeker een leuke laser voor kleine ruimtes. Met kleur verlies je veel power en je moet niet naar het totaal vermogen kijken maar naar het vermogen van de groene laser ( 100mw bij deze RGB ) elke mw is 1m2.

        DMX is niet echt mee te werken vind ik ! Ik gebruik Mamba Black en ben daar erg tevreden over : simpel te bedienen en programmeren maar ook genoeg shows om indreuk te maken.

        De software van Laserworld zelf werd mij niet aangeraden omdat deze niet erg prettig werkt ! ( een kennis heeft deze al eens besteld maar weer retour gestuurd ) Ik heb er ook meegewerkt maar vond Mamba Black fijner en beter !

        Stand-alone vindt ik de laser goedkoop overkomen ( heb in het verleden een Cirrect gehad en deze had een veel betere programma erin zitten met ILDA bewegingen )

        Voor deze laser had ik de PRO300RGY van Laserworld maar deze is een hele verbetering zeker met het vermogen. Scansnelheid is zo goed als gelijk ( leverancier vertelke mij ook dat de RS serie de nieuwe uitvoering is van de PRO serie en de nieuwe PROserie snellere scans heeft.

        Ben met deze projector erg tevreden zeker qua lichtopbrengst en uiterlijk en prestatie' s ( behalve standalone ) maar met Mamba loopt het lekker !!!

        En voor de liefhebber deze laser heeft mij 1450 ex btw gekost.

        Hier wat foto' s :









        Foto's van laser lukt mij niet om te maken ( goede ) Heb hier geen digi staan alleen maar telefoon.
        Last edited by Rolandino; 18-01-08, 18:39.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

        Comment

        • Pimm87
          • Mar 2006
          • 35

          #5
          Bedankt voor het plaatsen van de foto's! Ik had mijn oog al eerder op dit model laten vallen, echter bij een reseller die zijn eigen merknaam en typenummer op 't kastje heeft geplakt. Na wat research kwam ik erachter dat het om de RS-800RGY gaat en zo ben ik ook hier terecht gekomen. Wat ik me als eerste afvroeg was hoe degelijk de flightcase is. Het is natuurlijk mooi meegenomen dat er zo'n ding bijzit, maar als ie niet wat degelijk is heeft het natuurlijk niet echt een toegevoegde waarde.
          Vandaar dat ik me ook afvraag, wat zijn die vier grote "halfronde" grijze vlakten die in de bovenkant van de case zijn gefreesd?

          We zijn ook een dikke maand verder van je laatste post vandaan, ik ben ook benieuwd of je nog steeds zo enthousiast bent over je laser?

          Comment

          • djproffi

            #6
            volgens mij zijn die grijze dingen voor de wieltjes zodat je meerdere dezelfde kisten kunt stapelen..

            Comment

            • marciano
              • Feb 2006
              • 164

              #7
              Vandaar dat ik me ook afvraag, wat zijn die vier grote "halfronde" grijze vlakten die in de bovenkant van de case zijn gefreesd?
              Zoals op de foto's te zien is zitten er wielen onder de kisten en als je dan 2 kisten op elkaar zet dan vallen de wielen in die "gleuven" en dan rijd de kist er niet af.

              Comment

              • Pimm87
                • Mar 2006
                • 35

                #8
                Ah kijk, ik moet over die wielen heen hebben gekeken. Dat klinkt al met al toch niet verkeerd voor een bedrag van 1450 euro. 800mw (700 solid) aan RGY, 35.000kpps, ILDA én een doordachte flightcase met wielen...

                Comment

                • martijnwesterbrink
                  • Dec 2003
                  • 33

                  #9
                  En hoe is de kwaliteit van de laser?
                  Ben wel benieuwd naar eventuele gobo's en effecten, hoeveel DMX kabalen heeft ie?
                  800mw voor 1450E is een nette prijs, incl flightcase neem ik aan?
                  Ik weet uit eigen ervaring dat er voor dit bedrag ook RGY lasers van 1000mw of zelfs 1200mw te koop zijn (ex bedragen dan)... Dat zijn dan alleen geen Laserworld merk lasers.. Moet wel zeggen da tik de casing strak vind.

                  Ben wel benieuwd naar de verschillen.. Laser world heeft de fabrikant ook in China neem ik aan?

                  Comment

                  • Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

                    #10
                    Ik ben nog steeds tevreden over deze laser.

                    Veel licht ( rood natuurlijk minder ) maar zeer mooi effect ( ILDA )

                    Stand alone vind ik hem niets dan komt ie budget over .............

                    Laser heeft 14 kanalen maar ben er niet van onder de indruk hiervan.

                    Wil je laser gebruiken gebruik hem dan gewoon met ILDA dat komt een heel stuk meer PRO over.

                    Ik gebruik hem met veel liefde en plezier en heb er goede reactie' s erop.

                    LAserworld komt uit China maar word geassembleerd in Duitsland.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                    Comment

                    • dh-showtechnic
                      • Jun 2005
                      • 139

                      #11
                      hallo

                      wij hebben een pro 1000rgb laser van laserworld
                      Deze bevalt ons zeer goed.
                      De prijs kwaliteit verhouding vind ik perfect.
                      Nieuwe mega drive in show

                      Comment

                      • JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

                        #12
                        Mijn ervaring met Laserworld-spul is helaas wat minder positief. Rare scanner-problemen;
                        - Punt zetten, straal verschijnt
                        - 2e punt zetten: 2e straal verschijnt erbij, 1e straal verschuift een stukje richting het 2e punt.



                        Verder een relatief kleine scanhoek (en als je die door je scanners opnieuw te tunen wat groter maakt verlies je natuurlijk scansnelheid - bij 30K is de hoek echt wel wat klein). Daarnaast vind ik ze af-fabriek niet bepaald strak getuned, gooi er maar eens een ILDA-testframe op 30K doorheen..
                        Creating shows beyond Imagination

                        Comment

                        • Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

                          #13
                          Alle scanners van Laserworld zijn op de kleinste openingshoek gemeten

                          Dus als deze 30K is is het op de " normale openingshoek " 15K

                          Als ik een frame op 30K afspeel krijg ik ook een vreemde tekening met geen rechte hoeken meer maar ga ik lager dan wordt deze strakker maar gaat wel meer knipperen.

                          Je kunt het gewoon niet vergelijken met een CT scan ofzo PLUS is de prijs ernaar ...............

                          De lasers zijn qua prijs / kwaliteitsverhouding gewoon GOED !

                          Je m oet ook niet teveel verwachten op animatiegebied. Maar voor beamshows zijn ze super.

                          Heb er meerdere gehad en heb er allemaal goede resultaten mee gehad ( alleen PRO-serie ) en nu met de Revolution serie.

                          Probleem zou ook kunnen liggen bij de software ( de Laserworld software is erg slecht ) Kennis had deze gekocht en kwaliteit van de laser was een stuk minder dan met mijn Mamba Black.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                          Comment

                          • JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

                            #14
                            Dus als deze 30K is is het op de " normale openingshoek " 15K
                            Wat noem jij een "normale openingshoek"?

                            Als ik een frame op 30K afspeel krijg ik ook een vreemde tekening met geen rechte hoeken meer maar ga ik lager dan wordt deze strakker maar gaat wel meer knipperen.
                            Waarom ze dan DURVEN te zeggen dat het een 30K projector is (aangezien hij dus blijkbaar getuned is op 15K)...

                            Je m oet ook niet teveel verwachten op animatiegebied. Maar voor beamshows zijn ze super.
                            Lekkere beamshows, als je wilt richten op een spiegel, 2e straal erbij komt en je eerste straal geen spiegel meer raakt...

                            Uiteraard is het allemaal relatief tot de prijs, maar de vraag is of je wilt verschijnen bij je klant met lasers die knipperen zodra je 2 of 3 tunnels in plaats van 1 wilt maken, of als je geen precisie-stralen kunt richten.

                            Ook zijn deze (relatief lagere vermogens) lasers juist bedoeld voor kleinere zalen, en vervolgens is de scanhoek zo klein dat je juist een grote zaal nodig hebt voor een goed resultaat..
                            Last edited by JeroenVDV; 05-03-08, 09:49.
                            Creating shows beyond Imagination

                            Comment

                            • Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

                              #15
                              Als je laser niet goed is moet je hem terug sturen heel simpel is dat, ik heb nog nooit klachten gehad van de laserworld projectors.

                              Ze worden in hele grote oplagen gemaakt dus er zal heus wel een " slechte " tussen zitten.

                              Om nu het produkt af te gaan zeiken vindt ik zonde omdat het bij jou niet goed zou moeten werken.

                              De scans zijn 30K MAXIMAAL bij de kleinste openingshoek dus hoe grote de openingshoek hoe minder K hij wordt.

                              Een CT scan is ook 30K alleen op de grootse openingshoek en is mss wel 60K op de kleinste hoe.

                              Daarbij kun je een chinese projector NIET vergelijken met een CTscan.

                              Dat wordt nog steeds vaak gedaan.

                              jouw probleem is denk ik of je projector OF je instellingen van je software.

                              Het zou ook kunnen dat je de laser DMX programmeert dan klopt er iig niets van want laser kun je niet programmeren met DMX.

                              Vaak is de DMX bij deze budget projectoren niet erg precies ( vaak DMX1 )

                              maar als je projector zo slecht is als je zegt snap ik niet dat je hem niet terug stuurt naar je leverancier. ( ik zou dat wel doen )
                              Last edited by Rolandino; 06-03-08, 01:06.
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                              Comment

                              Working...