DasLightVC2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boi
    • Apr 2004
    • 541

    DasLightVC2

    Nu kan ik makkelijk al mijn lichten en led effecten in het pakket plaatsen en bijna alles werkt ook zoals het zou moeten maar het lukt me maar niet om een show te maken. Ben waarschijnlijk te oud en te dom ervoor, maar ja ik ben ook maar een geluidstechnicus, maar wie kan me hierbij eens helpen om een leuke show op te zetten?
    groetjes

    ___
    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    weggooien en sunlite nemen !

    Dit topic onderbouwt precies wat ik bedoel in het andere topic hier op het forum !

    Sunlite is niet veel duurder en is veel gemakkelijker om te programmeren PLUS heeft hij een standaard show kant en klaar voor alle fixtures !
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

      #3
      dat lijkt me niet de oplossing op zijn vraag...

      Wat versta je onder een show? een aantal cue's maken en ergens opslaan?
      want op de online manual vind ik enkel de type van mogelijke modus terug...

      als je die manual nog niet had gevonden: http://www.dmxsoft.com/manuals/
      Hold on a second, relax and listen...

      Comment

      • Turboke
        • Oct 2006
        • 463

        #4
        Het is is eigenlijk niet zo moeilijk om dit te realiseren.
        in je FX kan je zo je programma aanmaken.

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #5
          Dat vindt ik wel omdat bijna iedereen die Andere versie's kopen ( omdat het hetzelfde als sunlite zou zijn ) komen bedrogen uit met het programeren en het maken van shows !

          Er zijn nu geloof alweer 3 of 4 topics hierover !

          Diegene die sunlite hebben hoor je nooit klagen buiten dat vaak de systeemeisen van hun computer verkeerd zijn.

          ikzelf heb bijna alle versie's die momenteel te krijgen zijn in mijn handen gehad en Sunlite komt er gewoon het beste uit !

          Iets duurder dan de gemiddelde software maar wel betrouwbaar - goede after sales goede feedback noem maar op.

          Daarentegen vindt ik LJ te duur en te moeilijk voor de meeste beginners hier.

          Sunlite geeft gewoon na instelling van fixture en aantal gelijk een standaard show die je live kunt bedienen met een druk op de knop plus zijn de programmeermogelijkheden makkelijk en zonder verstand te programeren.

          Dus in praktijk makkelijk maar wel iets duurder.

          Voor die andere software die voordeliger zijn zeg ik niet dat ze slecht zijn maar vaak worden deze gekocht omdat voor velen een DMX controller te moeilijk is of teveel werk is om te programeren.

          Software gaat men vanuit dat het makkelijker is maar vaak valt dat net zo zwaar tegen als een gewone DMXtafel die leeg is mits je een goed programma hebt.

          Voor de meeste software duur of goedkoop heb je kennis van ..... nodig !

          Met sunlite gaat het een heel stuk makkelijker.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

            #6
            Daslight --> lampen selecteren --> FX generator --> opslaan en je hebt een button met een chase.

            Cue's en chases programmeren --> stand instellen --> nieuwe stap aanmaken --> stappen herhalen

            Daslight is kinderspel, wel met leuke functie's

            Lampen zijn te bedienen door virituele faders op je scherm of (een soort van) pallete's
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

            Comment

            • Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

              #7
              Sunlight als volgt

              soort DMX lamp opzoeken
              aantal doorgeven
              start DMX adres invoeren ( programma rekent zelf het aantal kanalen uit na van hand de aantal lampen er van dat type zijn )
              Dit alles met enter bevestigen

              Sunlite maakt zelf een pagina aan met een heel voorgeprogrameerde show waarmee je met je muisklik kan bepalen welke beweging welke kleur en welke gobo je wilt.

              Heb je een eigen incht of wil je je eigen kleurcombi maken is idd net zoals bij DASlight even selecteren en opslaan onder een button.

              Nadeel van daslight is dat je eerst alles zelf met de hand moet invoeren van beweging tot kleur en gobo en dat is bij sunlite al voorgeprogrammeerd.
              Last edited by Rolandino; 09-12-09, 22:10.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

              Comment

              • Turboke
                • Oct 2006
                • 463

                #8
                Originally posted by Rolandino
                Sunlight als volgt


                Nadeel van daslight is dat je eerst alles zelf met de hand moet invoeren van beweging tot kleur en gobo en dat is bij sunlite al voorgeprogrammeerd.
                Dat is bij Daslight ook zo, da zit er al in.

                Comment

                • Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

                  #9
                  ik heb DASlight gehad en dat zat er niet in hoor ! Wel een generator met wat bewegingen die je bij een fixture moet selecteren.

                  Bij geen een versie die ik hier heb gehad wordt er een standaard show voor geprogrammeerd als bij Sunlite !

                  Je moet het zelf selecteren en dan opslaan onder een button.

                  Maar goed met sunlite werkt alles veel beter en is veel gemakkelijker.

                  DASlight komt ook van de makers van Sunlite ( nico Laudie ) maar er zijn daar echt wel de pluspunten van sunlite eruit gelaten !
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                  Comment

                  • Funmaker
                    • Jun 2006
                    • 922

                    #10
                    @Rolandino: We hebben zo stilletjes aan door dat je een grote Sunlite fan bent. Heel goed voor jou, ik ben een avo fan om maar iets te noemen. Het gaat hier over Dashlight dus als jij zo graag wil uitleggen hoe het in Sunlite allemaal moet go ahead maar dan liefst wel in een topic over Sunlite.
                    Met dank
                    Hold on a second, relax and listen...

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      #11
                      ben nergens fan van maar er zijn al meerdere topics hier over het feit dat DAS niet zo lekker werkt met proggen ervan en dat is vaak het probleem waar ze op stuiten omdat er ` geen ` verschil zou zijn tussen deze beide softwaren van dezelfde maker.

                      In mijn omgeving gaat het hetzelfde aan toe men koopt geen Sunlight want DAS is hetzelfde EN goedkoper eenmaal aangeschaft botst de een en dan weer de ander op problemen waar ik als sunlite gebruiker voor hebt gewaarschuwd heb en met sunlite geen problemen heb !

                      Of ik ben zo slim en de rest zo DOM maar dat is het niet ligt gewoon aan de software.

                      DAslight lijkt op Sunlite MAAR de software is totaal anders ook al lijkt het erop De funktionalliteit van sunlite is door NicoLaudie niet meegegeven bij DASlight Dus om het zelfde resultaat te krijgen als Sunlite moet je bij DASlight met veel meer omwegen en manieren doen dus meer programmeer werk waar je kennis van moet hebben.

                      Prijs is lager dus moet jezelf er meer voor doen !

                      Ook Sunlite heeft zijn nodige kennis nodig om er echt mee te programeren maar iig veel makkelijker als bij de rest dat NicoLaudie heeft ontwikkeld.

                      Ik kraak DASlight niet af want als je het programma kent kun je er leuk mee werken en dat is vaak het probleem heb je geen kennis ervan neem dan een iets makkelijker programma helaas kost ie iets meer als DAS.

                      maar als je geen budget of te weinig hebt moet je een keus maken

                      Er is ook andere software zoals LJ van Martin een schitterend programma maar om deze onder de knie te krijgen kun je beter even een lesje nemen om het een en ander te leren voor jezelf alleen aan de slag kunt.

                      Velen hier zijn zo PROF dat ze alles weten zodra het uit de doos is maar er is hier ook een groot deel die kopen iets wat in hun budget past maar niet de kennis ervan hebben terwijl er voor een paar centen meer vaak iets is dat makkelijker werkt of gewoon beter is.

                      Maar dat is met alles.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • Turboke
                        • Oct 2006
                        • 463

                        #12
                        En die topics zijn ook al wat ouder,
                        de daslight die jij gehad hebt zijn dan waarschijnlijk ook al wat passe.

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          mijn keuze voor daslight was in ieder geval gebaseerd op het downloaden van 4 trialpaketten waaronder sunlight en daslight.

                          En de conclusie was dat DAS het enige pakket was waar ik zonder probleem DIRECT mijn lichtset in kon zetten en de boel kon programmeren. (20 PAR, 4 MH, 4 CX2, 2 led floods, 2xfresnell)

                          Een vraagje met de shapegenerator gehad en die kon per omgaande in een topic hier beantwoord worden. Verder geen seconde in het handboek gekeken.

                          en ik ben muzikant...
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

                            #14
                            Die producten komen notabene uit hetzelfde pand gerold...
                            Creating shows beyond Imagination

                            Comment

                            • mhsounds
                              • Sep 2009
                              • 933

                              #15
                              @ showband heb je ook al de matrixfunctie uitgeprobeerd? ^^

                              Ik herinner me nu dat ik een tijd geleden ben aan een show voor jou, dat is er helemaal bij ingeschoten (dom van me)
                              Heb je daar nog steeds intresse in of werkt alles nu zoals je het wilt?
                              Last edited by mhsounds; 10-12-09, 13:18.
                              Freelance Light and Video |
                              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

                              Comment

                              Working...