AKG C419 of SD system LDM94 voor sax?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tystos
    • Feb 2004
    • 7

    AKG C419 of SD system LDM94 voor sax?

    Hallo mensen. IK wil via deze weg eigenlijk aan jullie voorleggen wat nou de beste optie is om een saxofoon te versterken[?]. Ik denk dan aan kwaliteit en de prijs natuurlijk. Ik heb me er even in verdiept op internet en bij een lokale muziek zaak(en mede via allerlij andere forums hier) en hou dan eigenlijk twee mics over.. de AKG C419 en de SD system LDM94. Wat is wijsheid? die van SD kost haast het dubbele van de AKG, maar wat krijg je daar voor? Is die montage van de LDM94 ook beter? O ja, het moet gebruikt worden in een live band, dus zo weinig mogelijk van de drums ed er doorheen zou fijn zijn...

    Ik wil truewens ook even melden dat er hier en daar hele interessante forums bij staan, heel handig!
    Maar eh, wie heeft hier een mening over?
    Alvast bedankt, Thijs
  • Bigfoot
    • Nov 2002
    • 151

    #2
    Ik ken alleen de AKG C419, en die pakt niet teveel van de omgeving op....maar ligt er ook hoe groot je podium is, en hoe ver jullie van elkaar staan. Maar een sax heeft veel output, en wat je ook doet, zolang de afstand drums en de sax beetje groot blijft, zal de drums er niet doorheen komen, maar heel beperkt. De prijs kwaliteit zal je niet tegen gaan vallen vd AKG. Misschien kan iemand wat vertellen over de SD?!?
    Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

    Comment

    • MSS
      • Dec 2003
      • 78

      #3
      De AKG is niet echt degelijk, en ze hebben een vrije kille klank. Bij mij zijn er al heel wat gesneuveld! De SD is zeker zijn geld waard, de klank is aanzienelijk beter en heeft een prettige montage. De overspraak van cymbals etc. is bij beide niet echt storend veel, bij normale afstand dan.

      Comment

      • Remmelink
        • May 2004
        • 9

        #4
        Heb zelf pas een t.bone gebruikt. Deze klink zeker voor het geld erg goed!

        Succes

        Comment

        • tystos
          • Feb 2004
          • 7

          #5
          Hmm, hele interessante reactie's leuk dingetje ook die T bone, maar daar heb ik dan toch een beetje mn twijvels bij, ook met het oog op de degerlijkheid ed... Maar is er misschien ook iemand die ervaring heeft met én de AKG én de SD? Ik begrijp van MMS dat de AKG een beetje fragiel is? dat had ik eigenlijk eerder van die sd gedacht met die dunne pootjes en zo.. Affijn, ik ben dr nog niet helemaal uit geloof ik...

          Comment

          • MSS
            • Dec 2003
            • 78

            #6
            nou tystos, het zwanenhalsje van de akg daar zit het probleem, en dan is het einde oefening (storing dus). Bij de SD zijn de pootjes nog te fixe mochten deze afbreken.

            Comment

            • berth
              • Apr 2004
              • 52

              #7
              Heb een aantal jaren geleden getourd met het "amsterdam saxophone quartet" en gebruikte daar op alle saxen SD SYSTEMS mic's met zenders en vondt deze helemaal te gek klinken.
              De type nr's weet ik zo gauw niet maar wil je ze weten moet je maar effe mailen dan vis ik dat effe voor je uit.
              Doei ,Bert.

              Comment

              • Remmelink
                • May 2004
                • 9

                #8
                We hebben een opname met de t.bone en (volgens mij) beyerdynamic gemaakt. T.bone vond ik persoonlijk beter met name wat voller/warmer. Kan volgende week misschien een opname op ftp zetten als je belangstelling hebt.. (staat nie op mijn comp. vandaar)

                Christiaan

                Comment

                • giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

                  #9
                  de allerbeste sax microfoon die je ook aan een zendertje kan koppelen is de LMC-89 van SD Systems. pasop niet goedkoop. Rond de 350euro zonder zendertje.
                  Je kunt ze ook gebruiken voor trombone en trompet.
                  Deze zomer hebben wij met de Opera van Vlaanderen een openluchtconcert gegeven met de uitvoering van West-Site story. Alle blazers werden voorzien van dit microfoon(tje). Klinkt gewoon formidabel warm en helder. Heb ze ook eens in mijn handen gehad, ze voelen ook zeer stevig aan. En zoals eerder gezegd, kan je het houdertje vervangen als het breekt. De microfoon zelf hangt in een soort spin. Waardoor klepperende ventielen niet mee versterkt worden.

                  Comment

                  • tystos
                    • Feb 2004
                    • 7

                    #10
                    Ik denk dat ik onderhand wel voldoende gegevens en informatie heb om een goede keus te maken. Je kunt dus eigenlijk concluderen dat de mic van SDsystems toch echt wel de beste is qua geluid, vooral voor blaas instrumenten dan, en dat de uitvoering ook gewoon goed is. Denk dat dus blijkbaar het budget de doorslag zal moeten geven... Ik zet mn stem op de SD iedereen die gereageerd heeft bedankt!

                    Comment

                    Working...