Shure sm 58 beta A wireless

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    Shure sm 58 beta A wireless

    Hallo beste forumers
    Ik moet voor een collega een draadloze SM 58 beta A aanschaffen ...
    Welke shure ontvanger is hier het beste voor geschikt ?
    het moet een goede zijn, want de prijs speelt geen rol
    Alvast bedankt
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

    #2
    Als geld geen rol speelt: UR24S/Beta58 Handheld Wireless System
    UHF-R Handheld Wireless System with UR4S Single Channel Receiver and UR2/Beta58 Handheld Transmitter
    Dat is de meest stabiele en best klinkende oplossing van shure. Ik zou dan overigens wel meteen ook een paar coaxkabeltjes en een traverse waar je 2 antennes op zet (zie ook de tread die nu loopt over verlengen van antennekabels) meeleveren Zie ook: Shure - Products over het wat en hoe verlengen van je antennekabels etc.
    ~Clearsound~

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      en tot de 1000 euro

      de slx versie

      slx ontvanger en de beta 58 zender erbij heb je ook een enorm goede set
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • martijn verkerk
        • Nov 2005
        • 300

        #4
        Originally posted by shure-fan
        en tot de 1000 euro

        de slx versie

        slx ontvanger en de beta 58 zender erbij heb je ook een enorm goede set
        hmm geld speelt geen rol en dan kom je met de slx aanzetten???
        is niet echt te vergelijken met de R of U serie....
        R serie is op dit moment beste keuze

        Comment

        • shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

          #5
          dat de R de beste is op dit moment ben ik volledig met je eens,

          maar soms kan iemand toch wel schrikken van alleen de prijs van de zender

          en dan kan men soms wel beslissen dat een stukje goedkoper ook kan
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

          Comment

          • 4uss
            • Aug 2005
            • 578

            #6
            De SLX zit wel 300 euro onder de 1000... maar ik ben wel tevreden met hem (SLX24/Beta58a), nu moet ik zeggen, heb eigenlijk nooit direct vergeleken met de duurdere versies, daar was toch geen budget voor...

            Als geld toch geen rol speelt, waarom dan een Beta58 kop?? Maargoed, ik neem aan dat je daar geen keuze voor had.

            Comment

            • Gitarist 62
              • May 2006
              • 278

              #7
              Originally posted by 4uss
              De SLX zit wel 300 euro onder de 1000... maar ik ben wel tevreden met hem (SLX24/Beta58a), nu moet ik zeggen, heb eigenlijk nooit direct vergeleken met de duurdere versies, daar was toch geen budget voor...

              Als geld toch geen rol speelt, waarom dan een Beta58 kop?? Maargoed, ik neem aan dat je daar geen keuze voor had.
              Voor sommige zangers is een beta58 of zelfs een gewone sm58 gewoon de beste keus. Ik heb ook meermalen een 87 vervangen door een 58 omdat het gewoon niet lekker klonk.. terwijl de beta 87 enz toch als de betere mikes gelden

              (pas schreef Mike M hier meen ik nog iets over)
              ~Clearsound~

              Comment

              • 4uss
                • Aug 2005
                • 578

                #8
                Originally posted by Gitarist 62
                Voor sommige zangers is een beta58 of zelfs een gewone sm58 gewoon de beste keus. Ik heb ook meermalen een 87 vervangen door een 58 omdat het gewoon niet lekker klonk.. terwijl de beta 87 enz toch als de betere mikes gelden

                (pas schreef Mike M hier meen ik nog iets over)
                Als geld toch geen rol speelt kan een KSM-9 kop natuurlijk ook nog De Beta87 is maar 100 euro duurder dan de Beta58, dus dat is zelden een probleem qua budget... De reden dat we zelf ook een Beta58a kop hebben is simpelweg vanwege de soms hoge volumes op het podium, en de onervarenheid van de mensen die hem gebruiken. Een 87 loont de moeite dan niet. En als er sporadisch een rapper in gaat spugen wil ik hem nog wel kunnen inzetten...

                Comment

                • sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

                  #9
                  Hallo , allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe ...
                  Tja, het hoeft kwa prijs niet al te gortig worden en ook niet het allerbeste te zijn.
                  Eigenlijk moet er maar max 15 meter overbrugt worden ...
                  Er werd mij via mail het volgende voorstel gedaan :

                  Shure - Wireless Systems - ULX2/BETA58 With Beta 58A Microphone

                  Shure - Wireless Systems - ULXP4 and ULXP4D Professional Wireless Receivers

                  prijs voor beide +/- 1300 euro

                  Is dit een goede combinatie ?
                  groetels
                  sis
                  Last edited by sis; 18-10-06, 06:49.
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                  Comment

                  • Gitarist 62
                    • May 2006
                    • 278

                    #10
                    Originally posted by sis

                    Is dit een goede combinatie ?
                    groetels
                    sis
                    Zo, jij bent er al weer vroeg bij

                    Dit is gewoon een zeer degelijke set. Zeker als je praat over max 15 meter mag het geen enkel probleem zijn. Als dit past in het budget zou ik er gewoon voor gaan.

                    Ik heb zelf pas een senn ew100 met 845 kop aangeschaft en in zo'n softbag gestopt. Super handig! Neem ik eigenlijk standaard mee, ook naar klussen waar ik zelf eigenlijk geen spullen mee hoef te nemen, en wordt meestal ook gebruikt... Qua specs is dat eenvoudiger dan jij nu aangeeft, maar tot nu toe nooit enig probleem mee, of commentaar op gehad. Vorige week nog in een theater; moet op het laatste moment toch nog een solist tussen gepropt worden. Alles natuurlijk al ingeregeld, afgewerkt, getaped... dan is een xtra wireless een uitkomst. en: ontvanger OP DE GROND onder de FOH tafel op een meter of 25 van het podium... en gewoon gaan! Bij dit setje hoor je dan WEL bij wat zachtere passages de diversety schakelen (als je er op let dan..) Zal bij die shure stukken beter zijn
                    succes!
                    ~Clearsound~

                    Comment

                    • purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

                      #11
                      Ik dacht dat de techniek van de Shure SLX en ULX gelijk was, en dat ze alleen verschilden in het aantal mogelijke frequenties dat gebruikt konden worden. SLX 12 systemen naast elkaar en ULX 20 syst.
                      Als geld een minder belangrijke rol speelt gaan voor de top (R)serie anders is SLX al een goede optie lijkt me.

                      Comment

                      • G_D
                        • Sep 2006
                        • 46

                        #12
                        Het grote voordeel van de ULX serie is dat je er ook 19" hardware voor kan krijgen. Wat bij de slx niet kan.

                        Comment

                        • shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

                          #13
                          ik heb zelf een aantal keren de slx en de ulx gebruikt en ben toch meer tevreden over de slx,
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                          Comment

                          • Gitarist 62
                            • May 2006
                            • 278

                            #14
                            Originally posted by shure-fan
                            ik heb zelf een aantal keren de slx en de ulx gebruikt en ben toch meer tevreden over de slx,
                            ok als je meer tevreden bent: waarom, wat is beter handiger, mooier aan de slx..
                            ~Clearsound~

                            Comment

                            • purplehaze
                              • Jul 2004
                              • 692

                              #15
                              ..tuurlijk is er wel standaard 19" hardware voor de slx.
                              De slx gebruikt trouwens penlites AA en de ULX nog 9V blokjes

                              Comment

                              Working...