Welke Draadloze microfoon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • quando
    • Feb 2005
    • 16

    Welke Draadloze microfoon

    Hallo ik wil graag een draadloze microfoonset aanschaffen voor zang.
    Mijn budget is ongeveer 250 euro's
    Ik heb hier en daar al eens rondgekeken, en heb de volgende gevonden: Samson Concert 77 of Sennheiser Freeport Vocal of Behringer Ultralink of een AKG WMS 40 Pro Vocal.
    Welke zouden jullie mij aanraden en waarom

    Alvast bedankt
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    uit die rij de kies ik de AKG wegens "geluidstechnisch betere zender".

    een betrouwbare zender met ook nog een goede microfoon gaat je meer kosten.

    goedkope shuresetjes zijn door de hoge mate van companding nogal gevoelig voor feedback op de monitors. samson en behringer is zeer butgetspul en is dusdanig exotisch dat je maximale kans hebt op incompatibiliteit met andere zenders die je live tegen kan komen.

    beter een goede microfoon met snoer langer aanhouden dan de enorme rij problemen met een butget wireless!
    (goedkope microfoon, weinig keuzefrequenties, geluidskwaliteit enz)
    lekker belangrijk!

    Comment

    • w00Dy
      • May 2006
      • 257

      #3
      Uit die reeks: AKG WMS 40, heb ik ook.

      Enkel werk ik niet draadloos voor zang, mij bij is het enkel voor presentatie oid. Ik moet erbij vertellen dat ik de oude versie heb. Dus niet die met al de UFO lampjes.
      Als je ontvanger de microfoon niet in beeld heeft durft er zich nog wel eens hele lichte ruis voordoen. Enkel te horen door ingewijden
      Het grootste voordeel is dat hij echt zuinig is met batterijen. 2 AA's gaan echt een stuk langer mee dan sommige andere modellen met 9V exemplaren.
      Alles begint bij Neutrik

      Gitaren verdienen beter dan een SM 57

      Comment

      • shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

        #4
        hou die 250 even lekker in je zak en spaar door voor een Sennheiser ew100 g2 systeem oid...
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

        Comment

        • dirtymike
          • Dec 2006
          • 16

          #5
          my point exactly, zoek naar een okazietje, maar koop geen bul, astemblieft.

          Comment

          • Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

            #6
            wms 40 zijn alleen geschikt voor presentatie, spraak en dat soort dingen. Een kleuter kan er ook nog wel door zingen maar verder niet echt geschikt voor zang. Mist de dynamiek.

            Een aanrader kwa zangmicrofoon is de Audio Technica 1400-1500 serie.
            Zien er oudbollig uit, zijn robuust opgebouwd maar klinken wel vrij goed voor het geld. nadeel niet enorme reikwijdtes en vreten de batterijen op. Een stel goede procells per avond is geen overbodige luxe bij dit soort mics.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #7
              Ik heb in december vorig jaar deze micro gebruikt

              Shure SLX 24/B58 complete set incl. BETA58 dyn. Handheld

              met verschillende topzangers , ze waren allemaal uitermate tevreden , zeer tevreden zelfs
              Hij is iets duurder dan jou budget maar ik vind het een topper ( misschien even doorsparen ) dan heb je een top micro
              Feedback gevoeligheid is bijna nihil ( mijn ervaring op een EAW P.A )
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

                #8
                Originally posted by dirtymike
                my point exactly, zoek naar een okazietje, maar koop geen bul, astemblieft.
                Ik ben niet bepaald de eerste de beste om te gaan klagen over taalgebruik, maar dit slaat alles!
                Gelieve wat minder quasi-populair taalgebruik, gewoon ABN "astemblieft"?


                Naar mijn mening kun je beter doorsparen voor een betere microfoon en bijpassende ontvanger. Sennheiser heeft in de 100-serie een aantal mooie setjes, ook erg betaalbaar. Mijn advies is om daar voor te gaan.

                Comment

                • sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

                  #9
                  Originally posted by jurjen_barel
                  Naar mijn mening kun je beter doorsparen voor een betere microfoon en bijpassende ontvanger. Sennheiser heeft in de 100-serie een aantal mooie setjes, ook erg betaalbaar. Mijn advies is om daar voor te gaan.
                  Please , laat de 100 serie voor wat het is
                  het is niks, echt niks
                  Gans die reutemeteut over sennheiser 100 serie, nee dank U
                  Als er een zanger afkomt met deze micro sluit ik hem niet eens aan
                  Nope , nooit
                  deze serie is het slechtste wat ik ooit gehoord heb, en dan druk ik mij nog zacht uit
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                  Comment

                  • MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

                    #10
                    Ik ben het wat de SLX serie van Shure helemaal eens met Sis.

                    Een heel goed draadloos systeem, werkt bij mij altijd zonder problemen. Ook klankmatig dik in orde.

                    Zeker als je naar de bescheiden prijs kijkt een toppertje.

                    Werk zelf met 4 systemen, 2 SM 86 handhelds en 2 bodypacks met Countryman B3's en dat bevalt echt prima.

                    Comment

                    • ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

                      #11
                      Wat is er nou mis met de 100 reeks van senheisser? Kwestie van ook de juiste kop erop te gebruiken... Waar ik werk hebben we standaard shure sm58 draadloze sets en een senheisser 100 g2 setje met goede kop. Die laatste vind ik dan net even iets beter klinken. Doet het kwa feedback ook net iets beter als de shure...

                      Dus om die 100 reeks nu maar meteen in de vuilbak te duwen sissie...

                      Overigens deel ik wel je mening over de slx reeks.

                      mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

                      Comment

                      • sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

                        #12
                        Originally posted by MarkRombouts
                        Ik ben het wat de SLX serie van Shure helemaal eens met Sis.

                        Een heel goed draadloos systeem, werkt bij mij altijd zonder problemen. Ook klankmatig dik in orde.

                        Zeker als je naar de bescheiden prijs kijkt een toppertje.

                        Werk zelf met 4 systemen, 2 SM 86 handhelds en 2 bodypacks met Countryman B3's en dat bevalt echt prima.
                        Dit bedoel ik dus , daar kan de sennheiser 100 serie niet aan tippen , dit is gewoon een waardeloos systeem
                        De slx4 met een beta 58 kop is gewoon top , nooit feedback problemen
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                        Comment

                        • shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

                          #13
                          slx is idd beter, maar die jongen zoekt een mic van rond de 250 euro,

                          en dan komt een ew100g2 toch redelijk dicht in de buurt van het budget,

                          tuurlijk kan ik hem een uhr-r aanraden met een ksm kop erop, maar dat zit veel te ver buiten het budget
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                          Comment

                          • @ndrew
                            • Jun 2005
                            • 220

                            #14
                            of een sm 58 met een uhf ontvanger dacht ik. op een vaste frequentie rond de 300 euries
                            <laat het maar draaien>

                            Comment

                            • shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

                              #15
                              klopt,

                              Persoonlijk vind ik zelf die setjes echt helemaal niks, plastic zender en (zoals je al zei) een vaste frequentie, en waar ik me nog het meeste aan stoor: (zoals hier ook al eerder gezegt) de compressie van het spul
                              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                              Comment

                              Working...