Gebruikerservaringen Mackie Quad-EQ

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JVS
    • Mar 2004
    • 317

    Gebruikerservaringen Mackie Quad-EQ

    Wie heeft ervaring met onderstaande digitale viervoudige EQ ?

    Mackie - QUAD EQ

    Ik ben op zoek naar een viervoudige EQ voor het uitfluiten van de monitoren, en 't moet zo compact mogelijk (liefst op 2HE)

    Of zijn er andere (betere) alternatieven voor het compact en goed EQ'en van 4 monitorgroepen in de prijsklasse <1000 euro ?
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    Ik wou je deze ook nog even meegeven , alesis DEQ 830 / 8 kanaals . prijs +/- 500 euro
    Ken ze beiden niet maar de alesis schijnt vrij goed te zijn, ergens eens gelezen op een Amerikaans forum :

    Alesis :: DEQ 830



    Gewoon informatief
    sis
    Last edited by sis; 17-10-07, 06:32.
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

      #3
      Die mackie quad eq ziet er op het eerste gezicht qua mogelijkheden enzo best goed uit.
      maar hoe is de kwaliteit van de filters tov een klark dn360 bijvoorbeeld?

      Comment

      • JVS
        • Mar 2004
        • 317

        #4
        De Alesis kende ik inderdaad al. Afgezien van het feit dat je wel héél veel lijkt te krijgen voor je geld, heb ik een hoop negatieve berichten gelezen over de DEQ830. Zie bijvoorbeeld www.pa-forum.de :: Thema anzeigen - Alesis DEQ380 – die schockierende Wahrheit!!! ...

        Best kans dat inmiddels een hoop verbeterd is door software-upgrades, echter met zo'n "bugs" hoor je een apparaat niet op de markt te brengen..

        Voor het geld van 1x Mackie Quad-EQ heb ik weliswaar ook 2x een goede 2x31 bands analoge EQ, maar het gaat me echt om de rackspace..

        Comment

        • eddie
          • Nov 2004
          • 169

          #5
          hallo, ik snap niet erg goed, monitors worden trouwens maar 1 maal uitgefloten, en blijven dan zo staan, dit komt omdat ze op een korte afstand
          worden gebruikt en zodanig de akoestische omgeving weinig invloed heeft
          mvg eddie

          Comment

          • Leks
            • Oct 2007
            • 330

            #6
            Daar moet ik toch even reageren op eddie;
            het is opzich wel zo dat een keer uitfluiten en niet editen wel wat helpt,
            maaaar -> de hoek tussen monitor en mic doet ook wat,
            en mijn monitoren willen ook wel eens voor een andere mic staan ( bij een ander klus)
            en zelfs dan doet ruimte acoustiek nog wel iets ( betonnen plafond of een doekje erover -> doet wonderen voor je geluid -> zelfs voor de feedback freq's)


            Verder vind k persoonlijk een analoge eq makkelijk uitfluiten ( schuifje gaat sneller dan klikken , freq selcteren, q aanpassen, draaien om freq gain aan te passen) maar dat is een kewstie van smaak.

            Ook heb ik gelezen dat er idd erg veel kinderziektes in het apparaat zitten/zaten


            Correct me if i'm wrong
            i'm just a student
            Nerd is geen belediging, het is een compliment.

            Comment

            • JVS
              • Mar 2004
              • 317

              #7
              Originally posted by Leks
              Ook heb ik gelezen dat er idd erg veel kinderziektes in het apparaat zitten/zaten
              Waar heb je dit ergens gelezen ? Ik heb eigenlijk nog geen negatieve gebruikerservaringen gevonden op het net. Bediening lijkt me ook erg eenvoudig. Je ziet een feedback op de analyzer (zelfde display als de EQ, groene en rode leds), je selecteert de frequentie (knopje onder de band) en draait met de knop de frequentie wat naar beneden..

              Overigens met de Alesis DEQ van enkele jaren geleden zijn wél veel problemen geweest..

              Comment

              • bones2001
                • Aug 2003
                • 741

                #8
                Zijn er al meer mensen die de Mackie Quad-EQ in gebruik hebben ?
                Mixen is net als schilderen.
                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Iemand ondertussen nog ervaring met de Alesis DEQ830 ?

                  Kan ditr redelijk goedkoop kopen van een kennis.

                  Comment

                  • rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

                    #10
                    Wat dacht je van een xilica xp 4080.

                    Ben je in een keer klaar op 1 HE.

                    Kost 750 ergens in die buurt of zo.

                    Richard

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Originally posted by rdreiers
                      Wat dacht je van een xilica xp 4080.
                      Is ook zo makkelijk bedienen, NOT.
                      De XP 4080 is een speaker processor en niet erg praktisch om als EQ voor monitoren te gebruiken.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Originally posted by MusicXtra
                        Is ook zo makkelijk bedienen, NOT.
                        De XP 4080 is een speaker processor en niet erg praktisch om als EQ voor monitoren te gebruiken.
                        ²
                        Dacht net hetzelfde. Je moet in 1 oogopslag de settings kunnen zien, zodat je onmiddelijk kunt ingrijpen.

                        Comment

                        Working...