De IRRITANTE TAPE artiest!!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

    De IRRITANTE TAPE artiest!!

    Zo net ff een tape show gedaan wat een drama zeg!! weer zo'n kapsones zanger. Heel de tijd meer galm mic harder enz. en zeiken dat hij zich zelf niet hoort. Bied je hem een inn ear set aan dan zegt hij nee dat hoeft niet daar werk ik niet mee?? en maar zeiken en zeuren en het geluid is slecht pffffffffffff k had bijna de nijging de stekker eruit inpakken en wegwezen!!! zijn er nog meer technici die zulke gasten tegen komen? ik word er gek van. echt IRRITANT.
    <laat het maar draaien>
  • EricvD
    • Feb 2006
    • 21

    #2
    Gaat het weer een beetje nu?

    Comment

    • rolanddeg
      • Nov 2004
      • 337

      #3
      Standaard toch... Leg 2 EV RX112 monitoren voor een zangeresje op vol gas en nog hoort ze zichzelf niet... Ik ging even luisteren hoe hard het dan ging op het podium, de rest van de avond heb ik serieus last van m'n oren gehad.

      Nog een leuke: monitormixje maken voor the Opposites. Op gevoel alles een beetje leuk ingeregeld, kreeg na het eerste nummer de opmerking dat 1 microfoon iets harder moet. Welja, jij je zin: ik geef die microfoon er een tikje bij. Na het volgende nummer kwam de andere 'zanger' met de mededeling dat zíjn microfoon iets harder moet. Goed... Uiteindelijk heb ik minimaal 5 keer de microfoons omstebeuren harder mogen zetten. Vriendjes, ga aub eerst zelf in de oefenruimte uitvechten welke balans je wilt hebben!

      Meer quotes op aanvraag

      Tape-artiesten kan ik niet meer heel serieus nemen, het spijt me! Ben blij dat ik gewoon een live-fronttech ben...

      Comment

      • Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

        #4
        Ach jongens, daar wordt je wel voor ingehuurd. dit soort dingen vind ik nooit zo erg, de artiest wil graag goed voor de dag komen. Ik begrijp dat best wel. Problemen beginnen pas als de beleefdheid verdwijnt en ze je niet meer als tech zien maar als knoppenslaaf. dan ben ik snel klaar
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

        Comment

        • rolanddeg
          • Nov 2004
          • 337

          #5
          De professionaliteit is hoe je er mee om gaat, vind ik. Mijn voordeel is dat ik niet snel boos word, en zeker van klanten kan ik erg veel verdragen. Mijn eerste echte opdrachtgever die ik had was van oorsprong een verkoper, dus de richtlijnen hoe ik met klanten om moet gaan zijn er al vrij vroeg ingestampt. Maar hierboven staan mijn gedachtes van dat moment

          Comment

          • BvE
            • Oct 2004
            • 385

            #6
            Misschien was de monitormix ook niet goed / hard genoeg. In ear is niet de enige oplossing wat ik uit de tekst probeer op te maken. Misschien kan je wat meer uitleg geven, wat waren de omstandigheden. Als de muzikant puntjes van verbeteringen opmerkt probeer je daar gewoon wat mee te doen voor zover dat in jouw macht ligt. Mocht je door gebrek aan kennis / ervaring, budget, apparatuur niet tot een goede sound komen is het inderdaad de vraag of de muzikant daar professioneel mee weet om te gaan.

            Overigens maak ik hier geen verwijten maar de info van de TS is gewoon erg beperkt. Ik maak uit de tekst op dat alle verwijten richting de zanger zijn en niet naar andere zaken. Dat lijkt me een beetje kort door de bocht als het echt zo is dat jij erg je best hebt gedaan...

            Comment

            • RayM
              • Jan 2006
              • 742

              #7
              Met tape artiesten die niet inprikken heb ik nooit problemen.
              Krijg vaak zelfs complimenten, zelfs van een paar grote 'heren' in het circuit die zonder eigen technicus werken.
              "Nergens voor nodig, jij kunt het toch ook?"

              De meeste problemen heb ik met de inprikkers, het is zelden goed wat je hebt staan/liggen/hangen. En als het geluid k*t is dan ligt het altijd aan ons. En dan staat die inpriktechneut te hannesen met een Spirit Folio o.i.d.
              Heerlijk die stilte

              Comment

              • Roeltej
                • May 2001
                • 761

                #8
                Inprikkers kunnen idd miepen...

                zeuren dat geluid niet goed is, teveel galm...
                en de volgende artiest klinkt weer perfect... hmm waar ligt het dan aan...
                Vitality Show

                Comment

                • ljanton
                  • Sep 2003
                  • 373

                  #9
                  Over het zeuren dat het geluid niet goed is of teveel galm, is dat niet soms een kwestie van smaak? En hoe ga je daar dan mee om als jij het beter vind
                  zo ? De klant koning dus aanpassen maar? Vaak vind ik dit zo moeilijk.
                  Op vlak van licht, om even uit te wijken, vinden sommige 'artiesten'
                  ook dat het geel 'te geel' is en het rood niet goed op hun gezicht schijnt
                  en het blauw niet bij hun 'blauw' nr past
                  Of ze vinden de gobo's niet goed, het moet sneller, dan weer trager.

                  Maar ach, als ik ze daarmee gelukkig kan maken.
                  Tenslotte is een kinderhand snel gevuld.

                  Gr Ljanton

                  Comment

                  • Brinky
                    • Jun 2005
                    • 104

                    #10
                    Met inprikkers nooit probelemen:

                    Hier heb je 2 lijntjes, jij doet de rest. Gaat het te hard, zet ik het zachter, je bent gewaarschuwd....

                    Moet je zelf een tape artiest doen, zorg dan dat je (igv in ear) van te voren een balansje hebt gemaakt, dan kan het nooit aan jou liggen...

                    Met gewoon floor's is iedere artiest blij als je iets meer stem dan band hebt, en iets meer galm dan normaal... dan horen ze zichzelf niet zo direct... en dat geeft dan weer een fijner gevoel voor de artiest zelf.

                    Is het niet te horen naar hun zin? zet dan niet altijd alles gelijk harder, maar probeer (als de floor het toelaat) een klein beetje 4 á 5k op te krikken. daar ligt meestal het onverstaanbare voor die artiesten...

                    Ze zijn tenslotte al vaak doof omdat de monitoring zo hard wordt gezet...

                    Dit is overigens berust op mijn ervaringen, mochten er mensen zijn met andere ervaringen, vertel!!!!
                    Don't give me that shit!!

                    Comment

                    • dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

                      #11
                      Originally posted by ljanton
                      Over het zeuren dat het geluid niet goed is of teveel galm, is dat niet soms een kwestie van smaak?
                      Tenslotte is een kinderhand snel gevuld.
                      Gr Ljanton
                      smaak & tape artiesten
                      dat is een aan onmogelijkheid grenzende zeldzaamheid

                      zo'n omhooggevallen aannnemer versterken, dat is niet wat je wil
                      inderdaad een kinderhand is heel snel gevuld: de scheuten kots zijn bij mij al niet meer te remmen
                      ik heb maar en beperkte tijd in mn leven te verdelen, en dat wens ik niet hierrmee te doen
                      maar met alle respect voor mensen die er werkelijk lol aan beleven: doe lekker je ding
                      knoppen en waarden :)

                      Comment

                      • showband
                        • May 2001
                        • 4524

                        #12
                        Vocalisten in een band worden geen tapeartiest omdat zij altijd zo makkelijk samen kunnen werken.

                        Zeuren over het geluid is niet voorbehouden aan artiesten. Collega technici kunnen er meestal ook wat van.
                        lekker belangrijk!

                        Comment

                        • R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

                          #13
                          Afgelopen weekend een tapeact gehad die zelfs niet eens zong...

                          Was een man met een pruik op die Andre Hazes misbruikte..Gewoon een MD'tje met een liveoptreden van Andre zelf en gaan..tussendoor nog pauze nemen ook en verwachten dat de band waar we mee op pad waren wel wachtte terwijl het feest stil lag.. als kers op de taart een sax mee die mooi op de tape stond maar wel aan de mixer vragen de sax er wat bovenuit te tillen...gekkenhuis!

                          In mijn ogen toch wel een dieptepuntje zeg...

                          Comment

                          • sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

                            #14
                            In de loop der jaren zijn er enkele tientallen tape-artiesten bij mij voorbij gekomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met slechts een van hen problemen heb gehad. Er zaten wel erg slechte tussen, vooral de idols-miepjes zijn om te janken. Maar de meeste van deze artiesten zijn in de eerste plaats pro's die duizenden mensen een geweldige avond kunnen geven. Ik kan natuurlijk alleen spreken voor wat ik zelf ben tegengekomen, ook hier zal ongetwijfeld een onder- en een bovensegment bestaan. Maar dat het hard gaat dat is zeker waar, geluk daarbij is dat het werk dusdanig eenvoudig is dat het prima met oordoppen in kan.

                            Geef mij maar liever een tape-artiest dan zo'n mongool van een DJ die denkt dat zn tafeltje ook op +20dB doet wat ie moet doen, of een drummer in een punkband die niet begrijpt dat het een probleem is dat hij bij elke kwartnoot voluit op zn 20" crash staat te rammen in een toko waar 300 man inkunnen...
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                            Comment

                            • RayM
                              • Jan 2006
                              • 742

                              #15
                              Originally posted by sparky
                              of een drummer in een punkband die niet begrijpt dat het een probleem is dat hij bij elke kwartnoot voluit op zn 20" crash staat te rammen in een toko waar 300 man inkunnen...
                              Nog erger, een drummer die zijn ride bekken als crash gebruikt bij elke kwartnoot. Blijft zo lekker lang nazingen....
                              Heerlijk die stilte

                              Comment

                              Working...