Goedkope geluidsset náást gebruikelijke set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FINCH
    • Nov 2000
    • 34

    Goedkope geluidsset náást gebruikelijke set

    Een hele goede dag allemaal!

    Een vraag die wellicht met recht thuishoort in het beginnersforum:

    Omdat ik binnenkort muziek moet verzorgen in meerdere zaaltjes en ik zelf over slechts één geluidsset beschik overweeg ik om enkele goedkope fullrange geluidssetjes aan te schaffen. Ik zat te denken aan een drietal setjes van bijvoorbeeld 2*DAP RW15 met een Palladium 900 versterker. Aangezien over dit soort setjes voldoende topics lopen kom ik hier wel uit.

    Voordeel van dergelijke setjes is natuurlijk dat ik op plaatsen waar veel, maar geen hard geluid nodig is zelf kan voorzien zonder te moeten huren. Dit is met name handig bij achtergrondmuziek. Waarschijnlijk kan ik ze eventueel ook als monitoren inzetten. Mijn vraag is echter of dergelijke setjes ook anders toepasbaar zijn.

    Zou ik ze bijvoorbeeld ook kunnen gebruiken om mijn huidige set (Yamaha Club IV serie; 2 18" bassen / 2 15" toppen met bijpassende versterkers) aan te vullen wanneer ik nét iets in volume tekort kom?

    En stel dat ik de huidige set aan weerszijden van het meubel redelijk ver uit elkaar heb staan, waardoor direct voor het meubel (toch vaak de 'dansvloer') de muziek minder hard is. Zou het dan verstandig zijn om een goedkope set te gebruiken om de spreiding te vergroten?

    Ik snap natuurlijk dat deze situatie niet helemaal optimaal is en ik misschien beter kan bijhuren, maar ben wel benieuwd in hoeverre het een bruikbare optie is.

    Ik hoor het graag, alvast bedankt!
    Groeten Wouter
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

    #2
    Als je serieus overweegt om er wat simpele setjes bij te kopen zou ik eerder gaan voor 2 apx 152 of 122 van American Audio. Die klinken vele malen beter dan de Dapjes en zijn ook veel breder inzetbaar. Vooral de apx122 klinken erg goed voor het geld en zijn zeer geschikt voor achtergrond muziek.
    Vette boksuh meneer

    [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

    Comment

    • FINCH
      • Nov 2000
      • 34

      #3
      Aangezien reacties op mijn starttopic een beetje uitblijven (TNT uitgezonderd, bedankt voor je tip) wil ik toch nog even doorvragen.

      Misschien dat jullie je Yamaha set niet kennen... in dat geval zou ik hem plaatsen tussen merken als Dynacord EV (gladiator bijvoorbeeld). Naar mijn idee in ieder geval boven DAP, JB Systems en aanverwanten (correct me if I'm wrong!)

      Zijn er mensen die, ongeacht of zij mijn set kennen, iets kunnen zeggen over het gelijktijdig gebruiken van verschillende merken? En in dit geval specifiek de DAP / American Audio fullrange speakers?

      Of is het echt af te raden en moet ik het hele idee laten varen?

      Ik ben nog steeds benieuwd!
      Groeten Wouter

      Comment

      • test12
        • Jan 2003
        • 901

        #4
        Originally posted by FINCH
        Aangezien reacties op mijn starttopic een beetje uitblijven (TNT uitgezonderd, bedankt voor je tip) wil ik toch nog even doorvragen.

        Misschien dat jullie je Yamaha set niet kennen... in dat geval zou ik hem plaatsen tussen merken als Dynacord EV (gladiator bijvoorbeeld). Naar mijn idee in ieder geval boven DAP, JB Systems en aanverwanten (correct me if I'm wrong!)

        Zijn er mensen die, ongeacht of zij mijn set kennen, iets kunnen zeggen over het gelijktijdig gebruiken van verschillende merken? En in dit geval specifiek de DAP / American Audio fullrange speakers?

        Of is het echt af te raden en moet ik het hele idee laten varen?

        Ik ben nog steeds benieuwd!
        Het gelijktijdig gebruiken van verschillende systemen bij een front set is over het algemeen niet zondermeer aantebevelen. Als je de andere speakers als delaystack toepast is dat wel een reééle optie. Verder zijn zoals reeds aangegeven de APX'en zeer behoorlijke speakers voor jou toepassing.

        gr. Herman
        ________________________
        Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

        Comment

        • Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

          #5
          mss de VIBES van JB Systems dat is een hele goede speaker vindt ikzelf want heb er hele goede ervaringen mee.

          Heb alleen geen ervaring met de subs van JB ( nee nog steeds niet gehoord en-of gebruikt )

          De vibe 12 is een hele fijne top klinkt mooi breed en helder maar niet echt geschikt voor fullrange
          De vibe 15 is een leuke fullrange alleen is loopt deze in het hoog iets minder door dan de vibe 12
          VIBE 30 is een fullrangekast die zonder sub te gebruiken is voldoende laag en mid/hoog ( deze loopt ook iets minder ver door in het hoog )

          Ben zelf nog steeds van plan om de VIBE18S te gaan aanschaffen.

          Zelf gebruik ik de Vibe 15 als dj monitoring en tot nu geen problemen gehad en DJ's zijn erg tevreden over de topkast.

          ( deze set draait op de C2 800 versterker en een EQ215 van JB )
          Last edited by admin; 08-03-06, 14:49.

          Comment

          • Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

            #6
            Verschillende merken speakers is idd niet echt aan te raden op het front. In ieder geval niet naar mijn ervaring.
            Misschien is het een idee om je huidige systeem te verkopen en over te gaan om een nieuw systeem dat veel breder inzetbaar is?
            Vette boksuh meneer

            [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

            Comment

            • Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

              #7
              TNT's reactie lijkt me ook het reëlst, ik vraag me ook af waarom de speakers zó erg ver uit elkaar zouden moeten staan waardoor op de dansvloer weinig geluid meer is. Te klooien met budget kastjes als de Vibe's, RW etc zou ikzelf ook niet doen, het staat ook niet echt strak vind ikzelf.

              Dan liever uitbreiden met je peavey set, of een andere setup (basskisten in centerstack en bijvoorbeeld 2 toppen per kant waardoor je een brede straling krijgt..?)
              Mit freundliche grube,

              Edie

              Comment

              Working...