Vraag ivm Safety's

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

    Vraag ivm Safety's

    Ik heb dus een vraagje voor safety's

    als jullie een DMXbar in een truss hangen ... hangen jullie er safety's aan ? warsch wel en hoe:

    -2 per bar
    -2 per bar + 4 spots aan de bar
    -4 spots aan truss (met bar er ook tussen)
    -nog iets anders ???

    en moeten/kunnen TubeLed's ook vast met safety's ?

    is er een logica: gewicht > X kg --> 2 safety's of hoe werken jullie ermee ?

    grtzz DJ nn

    PS: Ik vond niets van hoe je safety's gebruikt via de zoekfunctie ... wel dat je ze "moet" gebruiken maar daar gaan we het niet meer over hebben ...
    ... the sound of silence...
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

    #2
    Aan barren hang ik maar één safety, je moet al echt 'malchance' hebben als allebij de haken afbreken hè. 1 haak kan al eens gebeuren, en daar is die ene safety dan backup voor. Parren apart safe ik niet, maar ik weet niet hoe het in het algemeen gedaan wordt...
    [CENTER] [/CENTER]

    Comment

    • DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

      #3
      bedankt voor je snelle reactie ... ik dacht ook dat het zoiets zouw worden (dan wel met 2 safety's) maar je hebt volledig gelijk met je gedachtengang

      grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

      Comment

      • tomv
        • Jun 2003
        • 331

        #4
        Wij doen rond sixbar en toestanden gewoon 1 safety. Iedere losse par en intelligent krijgt natuurlijk ook z'n safety.

        Ledtube's hebben geen safety ook omdat wij ze nog nooit boven publiek hebben gehangen, meestal op of rond podium.

        In het theater krijgt iedere spot gewoon z'n safety. Hier heeft ook iedere spot een vaste safety, je moet de beugel als losschroeven om de safety eraf te pakken.

        En ik hoop dat ik na de week van 16 oktober het nog zo doe.
        Tom

        Comment

        • MJ
          • Mar 2004
          • 140

          #5
          Ledtube's hebben geen safety ook omdat wij ze nog nooit boven publiek hebben gehangen, meestal op of rond podium
          want safety's zijn alleen om publiek te beschermen en niet voor techinici of artiesten....

          Comment

          • Ahmed Al Dayri
            • Oct 2005
            • 354

            #6
            Originally posted by MJ
            want safety's zijn alleen om publiek te beschermen en niet voor techinici of artiesten....
            Wat heeft het voor zin om een safety te gebruiken als het lampje toch al op de grond ligt?

            Comment

            • tomv
              • Jun 2003
              • 331

              #7
              Originally posted by MJ
              want safety's zijn alleen om publiek te beschermen en niet voor techinici of artiesten....
              Heb ik niet gezegd, maar als je een setje voor tegen de discobar zet met wat truss-werk lijkt het mij echt overbodig om daar een safety rond te doen. En als je een led-tube-wall maakt met 48 van die dingen waar niemand onderdoor moet is het niet nodig. En als je dan neemt dat alle tube's met 2 colson's vastzitten en de voeding/date rond de buis vast zit met gaffa. Dan moet je op 1 avond toch al heel veel malchance hebben he.
              Tom

              Comment

              • Mark-LED
                • May 2004
                • 822

                #8
                T4's gaan hier met 2 safety's de lucht in (tenzij op statief), en elke par aan de T4 is afzonderlijk gesafe'd aan de T4 bar.

                In principe safe je alleen de beugel en dus niet de can zelf, dus daar ga ik deze zomer aan werken door een M6 oog in de can te monteren en dat te safen aan de T4 bar.

                Overbodig? Hoogstwaarschijnlijk wel maar liever een safety meer dan schade.

                Comment

                • Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

                  #9
                  In de truss meestal 1 safety aan de bar. Ben ook niet eerder tegen gekomen dat het anders ging.
                  Vette boksuh meneer

                  [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

                  Comment

                  • stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

                    #10
                    in principe moet alles met 2 punten bevestigd zijn. Dus je par hangt met 2 punten aan zijn ophangbeugel, die ophangbeugel hangt met 1 punt aan de bar, dus er moet nog een safety tussen par en bar. De bar hangt in de meeste gevallen met 2 haken aan de truss, dus hier moet geen safety aan. Maar niets belet je om toch nog een safety aan te brengen(op zeker spelen).
                    exit night into LIGHT

                    Comment

                    • DJ nn
                      • Jun 2006
                      • 489

                      #11
                      owkej hier ben ik al een stuk wijzer in geworden ...
                      algemene regel: 2 ophangpunten punten per ding

                      grtzz DJ nn
                      ... the sound of silence...

                      Comment

                      • tomv
                        • Jun 2003
                        • 331

                        #12
                        Maar dan moet wel ieder punt het (minstens) volledige gewicht kunnen dragen. Anders heb je er nog niks aan. Stel dat er om een of andere reden een haak afbreekt en de andere haak kan het gewicht niet dragen, nog steeds een probleem he.
                        Tom

                        Comment

                        • DJ nn
                          • Jun 2006
                          • 489

                          #13
                          ja idd, had ik ook wel door hoor, maar misschien toch het vermelden waard ...

                          ik denk nu niet dat er haken/safetey's zijn die gaan afbreken bij een 4bar maar toch

                          grtzz DJ nn
                          ... the sound of silence...

                          Comment

                          • Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

                            #14
                            vergis je daar toch niet in, wanneer 1 haak af zou breken hagt het volledige gewicht schuin op de andere haak. hier kunnen toch behoorlijke torsiekrachten op komen te staan!
                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                            Comment

                            • driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

                              #15
                              Originally posted by Upgrading your system
                              wanneer 1 haak af zou breken hagt het volledige gewicht schuin op de andere haak. hier kunnen toch behoorlijke torsiekrachten op komen te staan!
                              En als je gewone T4's gebruikt, zal dan eerder de T4 breken dan de resterende haak... Bij echt multibarren heb je dat probleen niet.
                              [CENTER] [/CENTER]

                              Comment

                              Working...