Hulp bij keuze DMX sturing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeweetzelf
    • May 2009
    • 24

    Hulp bij keuze DMX sturing

    Hoi,

    Ik wil gaan beginnen met DMX sturing en heb onlangs de Showtec Scanmaster I aangeschaft. Deze bevalt echter totaal niet, omdat je alles echt zelf moet programmeren. Voor een simpele drive in show als de mijne is dit iets te veel werk.

    Ik ben daarom op zoek naar een DMX sturing met een x-aantal voorgeprogrammeerde programma's en de mogelijkheid om zelf eventueel een aantal programma's toe te voegen (3 ofzo). Ik heb zelf circa 10 DMX gestuurde apparaten.

    Een product als deze zou voor mij de ideale uitkomst bieden: klik hier

    Echter is deze maar 12 kanaals en van wat ik begrepen heb zal dat niet voldoende zijn voor het aantal lampen dat ik heb.

    Wat raden jullie mij aan?

    Groet,
    Last edited by moderator; 20-01-11, 20:43.
  • Lala
    • Sep 2008
    • 370

    #2
    Programmeren is iets wat je altijd zult moeten doen, op welke tafel dan ook. Wel heb je tafels waar het een en ander zit ingebakken, maar ook dit moet je uiteindelijk weer programmeren zodat je het makkelijk kunt terugspelen.

    Je verteld dat je 10 DMX gestuurde apparaten hebt. Helaas kunnen we je dan niet echt vertellen wat voor tafel voor jou het beste zal zijn. Een ventilator kan ook op DMX zijn, namelijk Die zal dan 1 kanaal nodig hebben, maar als je dan nog 9 moving heads hebt, dan word het een ander verhaal.

    Comment

    • Jeweetzelf
      • May 2009
      • 24

      #3
      Originally posted by Lala
      Programmeren is iets wat je altijd zult moeten doen, op welke tafel dan ook. Wel heb je tafels waar het een en ander zit ingebakken, maar ook dit moet je uiteindelijk weer programmeren zodat je het makkelijk kunt terugspelen.

      Je verteld dat je 10 DMX gestuurde apparaten hebt. Helaas kunnen we je dan niet echt vertellen wat voor tafel voor jou het beste zal zijn. Een ventilator kan ook op DMX zijn, namelijk Die zal dan 1 kanaal nodig hebben, maar als je dan nog 9 moving heads hebt, dan word het een ander verhaal.
      Hoi,

      Bedankt voor je reactie.

      Het gaat om:
      - 3 x led par 56
      - 2 x led paneel
      - 2 x movinghead
      - 1 x american dj revo LED
      - 1 x american dj scan met 2 spiegels (kan even niet op de type komen).

      Comment

      • NesCio01
        • May 2010
        • 1987

        #4
        Pearl 2010
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Parren aansturen (laat het gewoon of LED zijn) samen met een moving head of scans en dat allemaal op 1 simpele tafel is niet erg makkelijk en staat ook niet garant voor een show vol variatie. Voor kleine producties doe ik het met twee kleine tafeltjes (een voor de parren en een voor de bewegende dingen). Wil je het allemaal samen: softwareoplossingen zoals Freestyler, Chamsys, ...
          Bij ShowTec heb je ook dergelijke tafels die dit enigzins kunnen vanaf ongeveer 500..600 euro dacht ik.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • chippie
            • Jul 2006
            • 528

            #6
            Koop een hardware dongle van USB naar DMX. Programma Chamsys, Freestyler gratis downloaden. Bij Chamsys zitten er standaard bewegingen (FX) in zal ook wel zijn bij Freestyler. Je kunt dan alle lampjes aan. Kostprijs USB/DMX linkje en portable (kan zelfs linux doos zijn) en je bent vertrokken. Raadpleeg de fora van de verschillende gratis programma's eens. http://www.chamsys.be/forum/ http://www.freestylersupport.com/fsf....php?f=5&t=166
            Last edited by chippie; 21-01-11, 07:27.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

            Comment

            • Jeweetzelf
              • May 2009
              • 24

              #7
              Ik wil liever eigenlijk niet ook nog eens met een laptop rond gaan lopen. Ik werk namelijk gewoon met Pioneer cd spelers!

              Comment

              • Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

                #8
                ik gebruik de showtec pro 136

                voor een combinatie van intelligent en conventioneel licht.

                8 fixtures van elk 16ch, 8 conventionele schuiven en nog een (analoge)fogger aansluiting

                Showtec Light Desk Pro 136, DMX controller

                staan hier op het forum wel enkele topics over.

                ben een beetje lui om te zoeken, hoeveel kanalen gebruikt elk lampje??
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                Comment

                Working...