verzekering als free-lance

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooper
    • Aug 2006
    • 90

    verzekering als free-lance

    wie heeft er van de free-lancers een verzekering
    om zich in te dekken tegen schade tov uw klant (jobaanbieder) , hierbij denk ik aan schade aan materiaal door verkeerd gebruik, schade tijdens transport, ....
    en schade aan de klant van uw jobaanbieder.
    (bv complete show kan niet doorgaan door zware
    elektriciteitspanne veroorzaakt door uzelf als free-lancer)


    welk type verzekering heeft men hiervooor nodig en wat
    mag dat ongeveer kosten.

    of laten jullie als free lancers alles betalen/verhalen door
    uw jobaanbieder.
  • sd_2
    • Dec 2005
    • 134

    #2
    Ik weet niet of het van toepassing is op dit topic, maar aangezien we het over verzekeringen hebben vraag ik me ook af wat voor verzekering jullie hebben om in te dekken tegen arbeidsongeschiktheid.

    Op de bovenstaande vraag zou ik zo geen antwoord kunnen geven.

    Gr, D

    Comment

    • SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

      #3
      Hoi,

      ik meen me te herinneren dat verzekeringen diverse malen aan bod zijn gekomen op dit forum, gebruik even de zoekfunctie, ik bem immers niet uwe tikgeit, al dan niet secretaresse

      Misschien ook even handig om te vermelden uit welk land u komt, we hebben hier zowel, nederlandse, belgische, alsmede "andere landers "
      cheers,

      DeeJ

      zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

      Comment

      • Robin.vd.Have
        • Nov 2005
        • 165

        #4
        Voor schade door jou veroorzaakt is hetzelfde als prive WA.
        Echter dan wel WA voor bedrijven. Wat het kost ? geen idee ik hebt het in een totaal pakket maar kost niet de wereld.

        Arbeidsongeschiktheid kost een vermogen maar heb ik ook. Maar praat eens met een verzekeringsagent die kan je alles haarfijn en vrijblijvend vertellen.

        Comment

        • maranta
          • Sep 2002
          • 113

          #5
          Arbeidsongeschiktheid kost een vermogen maar heb ik ook. Maar praat eens met een verzekeringsagent die kan je alles haarfijn en vrijblijvend vertellen.
          [/QUOTE]

          Ja robin en dan ben jij nog jong, naarmate je ouder wordt gaat het meestal nog meer kosten, dus hou je vast.

          Wat betreft de AVB (AansprakelijkheidsVerzekeringBedrijven) denk niet dat deze verzekering uitkeert als je fouten maakt en daardoor shows de soep in lopen of erger.
          Om aansprakelijkheid te ontlopen moet je aan andere dingen gaan denken een B.V. is daar een (gedeeltelijke) oplossing voor,maar voor een freelancer kolder om daar ook maar aan te denken.
          Ik ben het met robin eens dat een verzekeringsagent hier het beste advies in kan geven, misschien zweeft er wel één op het forum rond en kunnen wij ons bezig houden met ons vak.
          Tel wat je hebt, niet wat je mist

          Comment

          • Trein
            • Aug 2004
            • 5

            #6
            Let bij verzekeren voor al op de opzicht calusuel. Je bent in vrijwel geen een aansprakelijkheids verzekering verzekerd voor zaken van derden die je in opzicht hebt.

            Als freelancer heb je de hele dag zaken van derden in opzicht.

            Je kunt hier ook e.e.a. voor regelen in je Algemene voorwaarden. (beperken van aansprakelijkheid)
            Diagonaal 4ever!!!

            Comment

            • HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 650

              #7
              Ik snap de vraagstelling, echter vraag ik me af in hoeverre het realistisch is om je hiervoor te verzekeren.Aangezien ik graag de advocaat van de duivel speel, heb ik hier een aanname.

              Hypothetische aanname: je verhuurt jezelf aan bedrijf X, en tijdens het uitvoeren van je werkzaamheden breng je schade toe aan de apparatuur van bedrijf X. Wezenlijk ( gezien de arbeidsrelatie ) is er geen verschil of jij dit veroorzaakt of een medewerker van bedrijf X en zal , volgens mijn beperkte inzicht in de materie, dit onder bedrijfsrisico vallen. Dit bedrijfsrisico kan door bedrijf X afgedekt zijn met een verzekering, maar hoeft niet.

              In de praktijk zal bedrijf X niet de schade verhalen op jou persoontje ( de freelancer ).

              Hetzelfde zal gelden als jij schade aanbrengt aan opstallen danwel roerende goederen van de opdrachtgever van bedrijf X. Deze zijn afgedekt door hun BAV ( bedrijfs aansprakelijkheid verzekering ), wederom gezien de arbeidsrelatie die jij met hun hebt.

              Ergo; de analogie van mijn hypothetische aanname is dat jij je, als freelancer die werk uitvoert voor bedrijf X, je hiervoor niet hoeft te verzekeren.

              Let op: deze analogie geldt niet als jij zelf de klus aanneemt en dan schade of letsel toebrengt aan de eigendommen van de opdrachtgever.at dient dan nl. wel afgedekt te zijn middels een verzekering.

              Mocht iemand het niet eens zijn met deze, hypothetische aanname, shoot zou ik zeggen.
              Last edited by HR Soundproductions; 18-10-06, 09:31.

              Comment

              • Robin.vd.Have
                • Nov 2005
                • 165

                #8
                Klopt , alleen ben je als bedrijf zijnde wettelijk verplicht een AVB te hebben. (freelance is ook een bedrijfsvorm)

                En over de arbeidsongeschiktheid mijn premie is over de gehele looptijd (tot mijn 65e) gelijk (op de indexering na maar dit is max 4% uit mijn hoofd. Dit hangt af voor welke optie je kiest. je kan namelijk voor een oplopende premi kiezen, eerst lage lasten (handig als je start) en dan later hogere , of gelijk een bedrag dat vast staat voor de gehele looptijd.

                M.V.G

                Comment

                • Trooper
                  • Aug 2006
                  • 90

                  #9
                  @ hr soundproductions,
                  zo had ik het ook gedacht
                  zal toch nog eens gaan horen bij een verzekeringsagent,
                  maar ik denk dat zoiets duur zal uitkomen om uzelf te verzekeren voor al hetgene wat door je handen passeert wat niet van jezelf is.

                  ben zelf van belgie en bij ons zal er veel op de Burgerlijke Aansprakelijkheid vallen.

                  alvast bedankt voor de antwoorden,

                  Comment

                  • Bianca
                    • Aug 2006
                    • 10

                    #10
                    EN een arbeidsongeschiktheidsverzekering is belangrijk.... na een ongeluk heb ik een geheugen als een vergiet (neurologische schade) dus kan even geen evenementen organiseren (tja.. ja mag niet echt iets vergeten ) maar ik kan op kantoor zijn en koffie zetten dus krijg geen cent van mijn verzekering... had wél een zogenaamde beroepsarbeidsongeschiktheid polis en mijn beroep was geen koffiejuffrouw... dusse... laat je goed informeren en geloof alleen wat in je polis staat en niet die zogenaamde verzekeringsdeskundige voor je neus.
                    www.evenementenforum.nl voor de rest ;)

                    Comment

                    • Iko
                      • Feb 2002
                      • 766

                      #11
                      Ik was bij de ING bezig met zo'n verzekering, voor als ik iets uit mijn handen laat vallen tijdens het freelancen zeg maar. Een aantal bedrijven waar ik voor werken vragen hierom namelijk.

                      Als het rond is laat ik het even weten

                      Comment

                      • Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

                        #12
                        Is het niet mogelijk als freelancer een WA af te sluiten??
                        Moet je als bedrijf zijnde ook, is verplicht en dan ben je ook verzelerd als je materiaal van derde beschadigd, (uiteraard niet moedwillig)

                        Volgens mij zelfs zo dat wanneer ik iets inhuur en door mij wordt beschadigd dit wordt gedekt door mn WA verzekering.

                        "Ik sta ingeschreven als eenmanszaak."
                        Ik weet niet hoe het zit als zzper maar neem aan dat je dan ook verplicht bent een wa af te sluiten.
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                        Comment

                        • sjoerd
                          • Apr 2004
                          • 341

                          #13
                          als je iets laat vallen tijdens het werken is dat toch gewoon een bedrijfsrisico voor de opdrachtgever?? als je in loondienst bent ben je toch ook niet aansprakelijk als er iets mis gaat? zou lekker zijn...

                          Comment

                          • Equipment
                            • Jun 2005
                            • 64

                            #14
                            Originally posted by sjoerd
                            als je iets laat vallen tijdens het werken is dat toch gewoon een bedrijfsrisico voor de opdrachtgever?? als je in loondienst bent ben je toch ook niet aansprakelijk als er iets mis gaat? zou lekker zijn...
                            Inderdaad als je in loondienst bent heeft je baas (verplicht) een collectieve verzekering afgesloten. Maar als zelfstandige en/of freelancer ben je niet alleen aansprakelijk maar tegenwoordig krijg je ook nog eens een hoge boete als de Arbo er aan te pas komt. En die zijn er, als je in een openbare gelegenheid aan het werk bent, als eerste bij. En niet alleen bij grote ongevallen maar ook als er zich maar een (klein) probleem voordoet. Vrijwel zeker dat er op dit forum wel mensen zijn die dit al eens hebben meegemaakt.

                            Comment

                            • sjoerd
                              • Apr 2004
                              • 341

                              #15
                              oke, maar jij doelt dan wel meer op bedrijfsongevallen neem ik aan. Dit is natuurlijk wel weer iets anders dan spullen laten vallen oid. en dat risico is natuurlijk even wat anders dan ziektekosten die bij een ongeval kunnen ontstaan..

                              Comment

                              Working...