J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Sponsorbrief

  1. #1

    Ingeschreven
    Feb 2002
    Locatie
    1
    Posts
    115

    Standaard Sponsorbrief

    Ik heb hier al eerder een topic over gepost, heb toen aardig wat response gehad waar ik zeker wat aan heb gehad. Het heeft echter nog steeds geen vruchten afgeworpen. Kheb nu een nieuwe brief gemaakt, gaarne jullie reactie



    Beste Dhr/Mvr,

    2-dance is een jonge organisatie die zich bezighoud met het organiseren van dance evenementen in de regio Utrecht. Wij vinden dat er in deze regio te weinig aandacht aan bepaalde muziekstylen wordt geschonken. Hier proberen wij dus verandering in te brengen.

    Ons 1e feest vond plaats op 8 juni 2001 er kwam 50 man, maar de sfeer zat er goed in en een 2e datum werd geboekt. Ruim een jaar later is ons bezoekersaantal bijna vertienvoudigd en staan we in deze regio, en ver daar buiten, bekend om onze sfeervolle feesten. Inmiddels is er ook een uitgebreide website geboren, deze kunt u bezichtigen op http://www.2-dance.com

    Onze doelgroep zijn jongeren in de leeftijd van 18 tot 25 jaar die vooral van stevige dance muziek houden.

    We hebben grote plannen en willen het komende jaar in hetzelfde tempo doorgroeien, zoals we dat het afgelopen jaar hebben gedaan. Zo willen we volgend jaar meedoen aan de Fast Forward Dance Parade in Rotterdam die jaarlijks zo’n 400.000 bezoekers trekt en zijn we al druk op zoek naar grotere lokaties in de regio zodat we verder kunnen doorgroeien.

    Dit gaat helaas niet lukken zonder de nodige hulp. Mijn vraag aan u is dan ook of u ons zou willen sponsoren?

    Inspanningen van uw kant zullen niet ongemoeid blijven en we kunnen en zullen daar ook heel wat tegenover stellen. Er zijn verschillende vormen van o.a. publicaties (website/flyers/posters/mailings etc.) die wij voor uw sponsoring kunnen opzetten, zodat u met deze sponsoring niet alleen onze organisatie steunt, maar dat u er zakelijk ook profijt van heeft.

    Ik hoop u met deze brief voldoende te hebben geprikkeld naar meer informatie omtrent 2-dance en eventuele sponsoring.

    Met vriendelijke groet,
    Jeroen van Rooijen

    2-dance.com

  2. #2

    Ingeschreven
    Sep 2000
    Locatie
    1
    Posts
    1.500

    Standaard

    is dit niet wat direct, geef ze eens wat meer info over je bedrijf, en praat nooit over sponsoring, maar altijd over samenwerking....

    en geef eens wat betere redenen om mee te werken aan jouw produkt....reclame kan al op genoeg manieren, jouw produkt is een party, en om sponsors te krijgen moet je de achterliggende gedachten achter je produkt aanprijzen, en d'a's niet muziekstijlen ,want daar verkoopt de sponsor niks mee, je moet dus je produkt deel uit laten maken van de belevingswereld van de sponsor.

    en laat merken dat je serieus bent, vergeet dus dat stuk over die 50 man, maar praat liever waarom jouw produkt continuiteit garandeerd, wat de organisatie terugverwacht voor de mogelijkheid samen te werken en hoe je je produkt in de maatschappij zet.
    Op een non-profit alternatief electroboogie-wave festival in een plaatselijke jeugdsoos komen misschien ook wel 500 man af, maar wat heeft de plaatselijke disoboer hieraan, die verhuurt qua sponsoring veel liever aan een mainstream popfestivalletje op het marktplein waar 200 man op afkomt, want daar zitten zijn klanten.

    groeten,
    Ralph


  3. #3

    Ingeschreven
    Jul 2001
    Locatie
    1
    Posts
    899

    Standaard

    En maak van: Geachte Mnr./Mevr. even: Geachte meneer, mevrouw.

    Anders lijkt het alsof je niet weet of ie nou een man of een vrouw heeft. (ook maar geleerd bij nederlands )

    _________________________________
    Sander (DJ Jip)
    MSN: destinygemert@hotmail.com

    Zoek en gij zult vinden... vind gij niet dan is het zoek! - Ik heb nu ook ProDJuser

  4. #4

    Ingeschreven
    Feb 2002
    Locatie
    1
    Posts
    115

    Standaard

    Daar zit wel wat in 'Ridder' alleen uit eerdere reactie bleek dat ik 't beste kon gaan voor de 'help ons' manier omdat een bedrijf er toch weinig profijt van heeft om ons te sponsoren.

    Ik ga het topic even opzoeken...

    2-dance.com

  5. #5

    Ingeschreven
    Feb 2002
    Locatie
    1
    Posts
    115

  6. #6

    Ingeschreven
    Sep 2000
    Locatie
    1
    Posts
    1.500

    Standaard

    Dan zul je je product moeten aanpassen he.

    Maar wat je zegt klopt niet, bij het jeugdwerk waar ik in het bestuur zit, schoot het de afgelopen jaren niet op qua sponsoring.
    Alles gebeurde in natura, da's ook heel nuttig, maar kinderen knutselen veel en hebben spelmateriaal nodig, iets wat dus niet in natura te krijgen is.

    Daarom is er een iemand zich puur bezig gaan houden met sponsorwerving: er gaat veel tijd inzitten, en het bleek dat we inderdaad teveel naar ons keken en niet naar de mogelijkheden die bedrijven met ons hebben.

    Nu we ons verhaal richting sponsors hebben aangepast is het afgelopen jaar zo'n 25.000 euro opgehaald voor inrichting van het nieuwe gebouw, simpel door je je te verplaatsen in de klant.
    Let wel, dit heeft per week twee man ongeveer zo'n 6 uur vrije tijd gekost, maar het resultaat mag er zijn.
    Bedrijven wachten op sterke partners, niet op zielige groepjes die hun hand ophouden, zeker niet wanneer het wat slechter gaat met de economie, juist dan wordt strategisch geredeneerd.

    Groeten,
    Ralph


  7. #7

    Ingeschreven
    Apr 2001
    Locatie
    1
    Posts
    135

    Standaard

    je moet mensen bij een dergelijke vraag naar sponsoring het idee geven dat je ze meer te bieden hebt dan een lege portemonee...
    dus, zoals boven gezegd, praat over samenwerking, niet over sponsoring, en stel de vraag iets minder direct dan meteen "wilt u ons sponsoren?" leg eerst uit waarom jullie concept zo aantrekkelijk is voor een jong publiek, en vertel waarom het jullie met de juiste samenwerking zeker zal lukken om je bedrijf uit te breiden.
    heel belangrijk: vertel meteen tot wat voor soort samenwerking je bereid bent. bied mensen mogelijkheden voor reclame op je feest (logo op flyers en op posters, reclame in de locatie, jingles?, etc)
    of zeg dat je bereid bent ze een winstpercentage te bieden.

    als ik jou brief zo lees krijg ik vanuit de positie van een bedrijf, no offense, meteen het idee dat het gaat om een of ander feestje waar mensen geld voor willen zien en waar ik nooit meer iets van ga horen... door verder in te gaan op je concept kan je dat veranderen. bedenk dat de lezer helemaal niets weet van jou feest, en geen idee heeft hoe goed de sfeer daar is.

    succes

    Niels

    Bij ons in de polder hebben ze het allemaal...

  8. #8

    Ingeschreven
    Oct 2000
    Locatie
    1
    Posts
    1.160

    Standaard

    En probeer 'ns een brief zonder fouten te schrijven, dit gaat bij een ietwat hoger geplaatst bedrijf (waar jij wellicht je sponsoren moet gaan zoeken) onmiddellijk de prullenbak in...

    mvg,


    Stijn Vanstiphout,
    SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
    België

    Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN


  9. #9
    Repelsteeltje
    Guest

    Standaard

    Waarom zouden ze met jou in zee gaan? Wat interesseert mij dat nou wat je allemaal doet en wilt en gaat doen... (dat interesseert me wel, maar eerst wil ik weten wat je voor mij gaat doen) wat is de meerwaarde, waarom en wat levert het mij op? Wat is je USP?

    Succes ermee! En oh ja, schrijf nooit dat je iets hoopt, blijf dan gewoon thuis bidden en duimendraaien. Je verkoopt iets, wees commercieel, laat zien dat jij degene bent die zij nodig hebben. En laat merken dat wanneer ze niet met jou in zee gaan dat ze dan een grote kans voorbij laten schieten!

    Ik heb al teveel gezegd, ik hou mijn mond...

    Met vriendelijke groet,
    Repelsteeltje

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536