TASCAM CD-MD1 optische uitgang

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dutchdj
    • Jan 2009
    • 2

    TASCAM CD-MD1 optische uitgang

    Hallo

    Ik heb een TASCAM CD-MD1 staan hier die ik regelmatig gebruik voor opnames, die ik vervolgens via tulp naar mini-jack op m'n pc overzet en wegschrijf naar wav. Dit betekent:
    A: signaalverlies,
    B: tijdrovend

    nou hoorde ik laatst dat er een mogelijkheid is om de optische uitgang om het apparaat via USB op je PC te linken en zo direct toegang hebt tot de datafile.

    Als dit zou kloppen zou me dit redelijk veel tijd schelen, dan kan ik namelijk rechtstreeks van MD naar cd/dvd branden. of desnoods naar PC wegschrijven om te editten.

    Op de site van TASCAM kon ik hier niks over vinden. weet iemand hier iets van af?
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

    #2
    Hij heeft RS232 control, maar volgens mij is het niet mogelijk hierover data naar je computer te trekken. Daarnaast is het ATRAC protocol volgens mij door geen enkele MD speler sneller dan realtime te vertalen naar uncompressed.

    @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

    Comment

    • Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

      #3
      Doe er even een foto bij, dan staat het topic meteen in het goede onderdeel
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

      Comment

      • johnvoogd
        • Mar 2010
        • 1

        #4
        Tascan cd midi recorder

        Ik lees er net iets over en ben van plan om deze aan teschaffen,
        Wie heeft er ervaring mee,en wat kan je er meer mee doen

        Comment

        • @lex
          • Jul 2006
          • 1087

          #5
          Originally posted by johnvoogd
          Ik lees er net iets over en ben van plan om deze aan teschaffen,
          Wie heeft er ervaring mee,en wat kan je er meer mee doen
          Als je ER net iets over leest zou ik zeggen: doorlezen. Je bent op de goede weg!

          @lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

          Comment

          Working...