![]() | HOME | SITEMAP | VERHUUR | VERKOOP | 2eHANDS | SCHRIJF ONS | WIE ZIJN WIJ | |
| |||||||
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #12 | ||
![]() Geregistreerd: Nov 2002 Locatie: 1
| Dat hangt er vanaf welke mixen BvE bedoelt, die van de studio, of die van Frederic? Daarnaast heb ik nou niet het idee dat de naam Genelec de laatste paar jaar nog veel indruk maakt, maar dat is een ander onderwerp. Wat ik me afvroeg, de studio heeft nou niet bepaald veel outboard gear. Ik kan begrijpen als je voor kanaalcompressie en eq en buscompressie volledig alles op de SSL doet, maar ik zie nergens een High-end reverb. Iets wat ik toch zou verwachten in zo'n apparatuurlijst. Het zou leuk zijn als de starter van deze thread ook nog wat antwoorden zou geven..
__________________ De groeten => Micha | ||
| | |
| | #13 | |||
![]() Geregistreerd: Jan 2006 Locatie: 1
| Citaat:
PS Mijn mixes kun je best niet nemen als referentie. | |||
| | |
| | #14 | ||
![]() Geregistreerd: May 2001 Locatie: 1
| SSL is toch analoog met digitale sturing? Niet digitaal in het signaalpad? met de UAD en de TC powercore kun je lekker galmen. Hoewel de topstudiobezoekers inderdaad misschien wat meer zoeken. Maar dat heb ik meer in de microfoonlijst dan in de randapparatuur.
__________________ lekker belangrijk! Laatst gewijzigd door showband; 26-06-07 om 16:14 | ||
| | |
| | #15 | |||
![]() Geregistreerd: Apr 2007
| Citaat:
Waarom moeten alle grote studio's dicht? | |||
| | |
| | #16 | ||
![]() Geregistreerd: May 2001 Locatie: 1
| Omdat je tegenwoordig voor 50 euro bij je PA bedrijf een 24 sporenrecorder laat meelopen die je optreden of oefenruimtesessie op harddisk zet. Die je vervolgens op je gemakje thuis op je PC kan afmixen met een programma van 140 euro. Verder heb je voor 800 euro een setup waarmee je serieus eigen beheer demo's kunt opnemen. Er is dus allereerst geen onderkant van de markt meer voor demo's. Veel studiotijd zit in inzingen, bas / gitaar / toetsen inspelen. Dat kun je prima thuis doen tegenwoordig tot een extreem hoog niveau. (een POD koop je voor 140euro) De grootste hoeveelheid studiouren maken muzikanten dus thuis. En niet in jouw topstudio. Vaak is het nu drums opnemen in een middag. Terug naar huis. Alles afmaken. Twee dagen mixen in de studio. En klaar. En dat zijn dan nog behoorlijk grote namen. Je kan zelfs via internet partijen door andere muzikanten laten inspelen. Ik heb een dedicated gitaar-studiotje met 6 topmicrofoons en een hele resem studioversterkertjes, verschillende gitaren enz. Maar je kan gewoon letterlijk steve vai via internet huren voor een solo op je productie.... Daar komt geen commerciele studio aan te pas. Dat bedoelen we met " de markt is veranderd"
__________________ lekker belangrijk! | ||
| | |
| | #17 | ||
| Ik denk dat wat Showband aangeeft eigenlijk een gevolg is, en dat de oorzaak ligt bij alle mensen die muziek luisteren, en daar niet voor betalen. Daardoor hebben bands over het algemeen gewoon minder geld, waardoor ze dus ook als band, minder riant leven. Veel bands willen best in een mooie studio opnemen, maar de bandkas staat dat niet toe, om dan toch maar muziek op te nemen (want ondertussen hebben ze best leuke nummers geschreven) doen ze dat dan maar zelf. Ik krijg altijd de indruk dat rond de jaren 80 beide factoren nog niet aanwezig waren. Mensen kochten toen nog muziek, en apparatuur was te duur voor de bands, oftewel, een gezonde markt voor veel en high-end studio's.
| | |
| | #18 | ||
![]() Geregistreerd: Apr 2007
| Bedankt voor de reacties, Ik snap het verhaal heel erg goed, maar ik vraag me dan het volgende af: Kan een hobbyist met een Pod van 140 euro hetzelfde resultaat bereiken als een engineer met 20 jaar ervaring in een akoestisch perfecte ruimte en apparatuur van duizenden euro's? | ||
| | |
| | #19 | ||
| Uiteraard niet, maar er zijn meer dingen waar je rekening mee moet houden. Het belangrijkste is de prijs kwaliteitverhouding, hoewel dat relatief is natuurlijk, voor de een is kwaliteit veel meer waard dan voor een ander. Voor een grote act is het t geld dubbel en dwars waard om naar bijvoorbeeld Galaxy te gaan om op te nemen. Maar als de hobbyist een beetje oren heeft, kan hij met z'n POD misschien wel meer dan 50% van de kwaliteit halen wat die ervaren engineer haalt, voor maar 10% van de prijs. Dat betekent voor hem: of ik neem 10 cd's op met alle nummers die ik geschreven heb (waardoor hij waarschijnlijk meer verkoopt, mensen willen namelijk niet 2x hetzelfde album kopen, maar als de muziek goed is, misschien wel een 2e album met andere nummers), of ik neem 1 cd op, waardoor ik moet kiezen, terwijl ik alle nummers goed vind, en ik daarna weer 4 jaar moet sparen voordat ik weer wat kan opnemen.
| | |
![]() |
| Discussietools | |
| |