Via ADA8000 Jongeren Event Opnemen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JohnDude
    • Aug 2009
    • 19

    Via ADA8000 Jongeren Event Opnemen

    Dag mensen,

    Ik had een vraag ter betrekking tot het opnemen van onze jeugdband van de kerk bij een aankomend event.
    Ik heb geprobeerd om het probleem zelf op te lossen maar ik kom er niet echt uit.
    Ik wil 8 kanalen opnemen via mijn M-audio Fast Track Ultra 8R op een Macbook met Logic Express.
    Verder wil ik de signalen ( via een aparte layer gemixed en gerouted naar de 8 Adat uitgangen) met onze Yamaha 01V96v2 mixer via Adat Out doorsturen naar één van de Behringer ADA8000 ( die al gebruikt wordt als channel-uitbreiding om de micsignals van de drum en piano etc. via de multikabel door te sturen via de Adat Out van de ADA8000 naar de Adat In van de Yamaha mixer).

    Mijn vragen waren;

    -Kan ik op de Yamaha mixer een layer gebruiken ( de master layer?) waarbij ik van mijn 12 (van Yamaha zelf) + 2x8 ( van de 2 Adat Behringers)= 28 kanalen een aparte 8 koppige mix maak en die ik ( alleen)doorstuur naar de Bus 1-8 ( de Adat 1-8 outs)?

    - Kan ik tegelijkertijd op de ADA8000 mijn normale Adat Out ( naar Yamaha mixer Adat In) gebruiken voor de mic-signals van de drums piano etc. zoals hij nu al wordt gebruikt -én- de Adat In van de ADA8000 gebruiken om de kanalen van de Yamaha Adat Out ( die ik gemixed heb op een layer en doorgestuurd heb naar Adat Out 1-8 van de Yamaha) naar de Line Outs van de ADA8000 sturen( en dan natuurlijk opnemen met de M-audio Fast Track Ultra 8R) zonder dat die tweerichtingsverkeer elkaar in de weg zit, of kan hij maar één richting tegelijkertijd?

    En hoe zou ik dan dan moeten routen, ik weet wel dat je een aparte layer kan gebruiken op de Yamaha en daar een mix kan maken van al je binnenkomende kanalen maar om een 8 kanaals mix te maken en die door te sturen naar de ADAt Out 1-8 lijkt mij wel ingewikkeld.
    Maar dat is eigenlijk dan het moeilijkste van het geheel, de rest is wel vanzelfsprekend mits er bij de ADA8000 dan die tweerichtingsverkeer mogelijk is.


    Alvast bedankt voor het lezen van deze brei en hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. : )

    Dank!

    John
    Last edited by JohnDude; 23-09-09, 10:48.
  • JohnDude
    • Aug 2009
    • 19

    #2
    Hey mensen,

    Het probleem is opgelost, ik zal een M-audio Profire 2626 en een Macbook gebruiken.
    Hierbij kan ik de totaal 3 Adat outs ( dus ook die van de SLOT-uitbreiding) van de Yamaha 01v96 mixer gebruiken. Ik kan dan totaal 24 aparte kanalen uitsturen en opnemen, meer dan genoeg voor een Jeugd-event. Vervolgens zal ik de mix thuis mixen en bijvoegen samen met de video-opnamens die zullen worden gemaakt.
    Geen gedoe met rerouting van de mixing console en gedoe met XLR kabels maar gewoon heel simpel 3 adat kabels en een wordclock verbinding en klaar is kees!

    John

    Comment

    • BJD
      • Oct 2007
      • 771

      #3
      Let er even op dat je profire 2626 maar 2 adat ingangen heeft. Als oplossing hiervoor kun je op de yamaha de eerste 16 kanalen direct-out naar 2x 8ch ADAT patchen. De overige 8 kanalen patch je dan via de direct-out naar een van je ADA8000's. Via jack-jack kabels kun je die weer met je profire 2626 verbinden. Controleer wel even of je profire ook daadwerkelijk 24 kanalen tegelijk kan opnemen. Als je perse alleen ADAT wilt gebruiken kun je beter voor een profire lightbridge gaan. Deze heeft 32ch ADAT i/o.

      Comment

      • JohnDude
        • Aug 2009
        • 19

        #4
        Hey BJD,
        Dank voor je comment, je hebt inderdaad gelijk, mijn plan was ook om 1 van de 3 ADAT verbindingen naar de ADA8000 te laten lopen en die aan de front XLR-ingangen van de ProFire te verbinden.
        Dan hoef ik niet voor alle 24 een xlr kabel aan te sluiten ( vanaf de 3 ADA8000's) maar dan hoef ik alleen maar ( maximaal ) 8 xlr kabels totaal te gebruiken.
        Ik zal niet alle 8 channels van de Behringer hoeven te gebruiken omdat voor de huidige setting voor het event 20 kanalen genoeg zijn.
        Als het goed is kan de profire 26 kanalen tegelijkertijd opnemen ( staat tenminste op de M-audio website ), je moet die dan wel via de bijgeleverde software routen voor toegangelijkheid in je DAW, dus dat moet wel goed zitten!
        Ik heb ook even gekeken naar die ProFire LighBridge, mooi dingetje en zou perfect geschikt zijn voor dit, maar ik denk dat ik het voor nu via deze methode zal doen, vooral omdat ik die andere apparatuur al heb en mijn budget niet al te groot is.:P
        Dit is de eerste keer dat ik met 20 channels een live event opneem, ik ben wel benieuwd hoe dit zal gaan verlopen en hoe de Macbook zal presteren. Ik ga natuurlijk wel wat test-runs doen maar het is hoe dan ook een uitdaging voor me.

        John

        Comment

        Working...