storing op mengpaneel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nerio
    • Sep 2008
    • 6

    storing op mengpaneel

    hey iedereen,

    ik heb een rodec mengpaneeltje dat doorverbonden is op de ingang van mijn stageline mengpaneel... ( gebrek van ingangen )
    Eerst werkte het perfect... maar ik kreeg een storing een vervelende borm stoor geluid op de rodec.
    Ik dacht eerst een los zitende kabel of zo... maar als ik alles uittrek... werkelijk alles... buiten de stroomkabel... Stoort dat ding nog???

    Wat zou ik hier kunnen aan doen??

    Ge aard is hij mornaal via de stekker... ( 3 polig )
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

    #2
    Originally posted by nerio
    hey iedereen,

    ik heb een rodec mengpaneeltje dat doorverbonden is op de ingang van mijn stageline mengpaneel... ( gebrek van ingangen )
    Eerst werkte het perfect... maar ik kreeg een storing een vervelende borm stoor geluid op de rodec.
    Ik dacht eerst een los zitende kabel of zo... maar als ik alles uittrek... werkelijk alles... buiten de stroomkabel... Stoort dat ding nog???

    Wat zou ik hier kunnen aan doen??

    Ge aard is hij mornaal via de stekker... ( 3 polig )
    zoek eens naar aardlus of DI boxen binnen dit forum, miss dat je dan je probleem vind
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Originally posted by nerio
      ... maar als ik alles uittrek... werkelijk alles... Stoort dat ding nog???
      Om zo'n storing te vinden, kun je gewoon je kleren aanhouden hoor!
      Doet me trouwens denken aan die danseres in een striptent. Het enige wat ze aan had was de microfoon....


      Als de kabel tussen je eindversterker en mengpaneel in orde is en de masterfaders daarvan staan dicht, mag je niets meer horen. Bromt het dan nog, is toch je kabel defect, of is er een aardverbinding in de versterker of van je mengpaneel defect. De Dateq mixers bijvoorbeeld, zijn berucht om dat euvel. Als je frequent de chinch connectoren losmaakt, breekt daarvan heel vaak het aardcontact af. Ik weet niet of rodec ook chinch heeft.



      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • nerio
        • Sep 2008
        • 6

        #4
        reaktie

        hey,

        als alle schuiven dicht staan, dan hoor je inderdaad geen brom meer. maar wel vanaf het moment dat ik aan de master volume kom van de rodec. zelfs als er niet op aan gesloten staat. ja de rodec heeft ook cinch aan sluitingen

        Comment

        • speakertech
          • Jan 2008
          • 1696

          #5
          Originally posted by nerio
          hey,

          als alle schuiven dicht staan, dan hoor je inderdaad geen brom meer. maar wel vanaf het moment dat ik aan de master volume kom van de rodec. zelfs als er niet op aan gesloten staat. ja de rodec heeft ook cinch aan sluitingen

          Als ik dat zo lees,zit het probleem echt in de Rodec. Als je geen techneut bent, zal je toch even langs een gerenommeerde reparateur moeten..
          Ik ken wel iemand.

          Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

          Comment

          • nerio
            • Sep 2008
            • 6

            #6
            rodec

            heb het al gevonden...

            Inderdaad even binnen doen... als ik een klein tikje geef op de signaal aanwijzers.... gaat hij terug perfect

            bedankt iedereen voor de reaktie's

            Comment

            • Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

              #7
              Misschien dat je er wat aan hebt maar destijds (1993-1999) heb ik nogal wat MX180's in m'n werkplaats gehad met allemaal dezelfde storing; 50/100Hz brom op de outputs en een "ratelende" LED VU-bar.

              Door wat zwaardere elco's in de voeding te plaatsen en de aarding aan te passen waren destijds de problemen opgelost.

              Groeten en succes !
              Meer is minder, minder is meer

              Comment

              Working...