Verende ophang van boxen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    Verende ophang van boxen

    Misschien moet ik wel op het live forum zijn, maar dat zie ik dan wel.

    Ik moet een paar luidsprekerboxen aan een plafond hangen, maar trillingsvrij. Ik heb gezocht op het www, maar weinig gevonden. Nu had ik het idee om rubberen ringen te gebruiken, zoals die ook aan autouitlaten zitten. Ik weet nog niet precies hoe ik ze dan zou moeten bevestigen. Liever kocht ik iets wat kant en klaar te koop is, of zijn er slimme, zelf te maken constructies?
    De kasten wegen ca 25 kilo.

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Hm, wat zijn dat voor boxen?
    Goede boxen zijn vrijwel trillingsvrij!

    En als je ze aan de riggingpoints met bijv. staalkabeltjes ophangt komt er vrijwel niets meer aan trillingen op je ophanging aan het plafond terecht.

    Hangen aan rubber is vragen om problemen. (Rek, verdroging, niet gecertificeerd om aan op te hangen etc. etc.) Niet doen lijkt mij.

    Maar wat is de toepassing eigenlijk? Huiskamer oid?

    Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Het zijn boxjes die gebruikt worden voorachtergrondmuziek etc. in een niet te grote zaal. Ook het vermogen is beperkt ca 100 watt. De zaaleigenaar heeft wat geluidsmaatregelen moeten treffen en wil nu ook deze boxen gedempt ophangen. Ik kan wel praten als brugman, maar als ik aan zijn wens kan voldoen is dat een stuk handiger en krijg ik geen gezeur achteraf. Er is geen sprake van truss ofzo, ze komen aan een houten plafond te hangen.

      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #4
        Als hij dat aan rubber wil hebben dan kan dat toch?! Maaar, borg het dan wel met een staalkabeltje.

        Voor goed rubber, kijk op Technirub Vizo - totaal in technisch rubber | rubber produkten, rubberartikelen, rubber producten, produkt, product, stanzerij,vormwerk,eigen standzerij,vormwerk
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • dj boja
          • Apr 2006
          • 56

          #5
          Als het aan een houten plafond is met daarachter een valse ruimte weet ik het wel.
          Koop u een paar schroefankers met rubber ophanging . Gaatje boren van 12 of 14mm schroefanker er in , opentrekken en dan heb je een bout van M8 met rubber ring ertussen voor de bevestiging.
          Heb dit vroeger nog verdeeld voor een firma en diende voor leidingen te bevestigen ( trillingsvrij).
          zoek even een voorbeeldzo iets als de M8-45K
          Last edited by dj boja; 03-01-08, 21:15.

          Comment

          Working...